Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 26 november 2009

Samma gråa himmel!!

Av Felix och Inga-Lill - 26 november 2009 11:09

Igår så stekte matte grisar, ja inte såna med tryne och knorr på men det var korv. Matte använder grillkorv som hon delar på mitten och skär ett kors i varje ände, sen när hon steker dem så fläks de upp, det heter grisar. Sen gjorde hon en grönsaksröra som hon stekte och serverade hemgjort potatismos till. Korven var smaskens men grönsakerna var det soya på och det gillar inte jag, det där med potatismos får de ha för sig själva.


Husse har i två dagar grejat med den där mojen som ska tända och släcka lyset i våra stolpar. Vi har ganska lång väg in till oss och där har husse placerat lyktstolpar och den där grejen som styr dem funkar inte som den ska, så husse har försökt att laga den. Matte säger att den är nog kaputt för den har suttit uppe i över elva år, de håller nog inte hur länge som helst men husse är envis det måste gå att laga, det är ju någon som byggt den. Jag tror det heter skymningsrelä men jag har ingen aning om hur det funkar, nu tror jag att husse tröttnat och letat upp en timer i stället. Matte säger att vi får skaffa en ny styrmoj, vem bryr sig huvudsaken är att det inte är mörkt när jag ska ut på mina rundor.


Här är vädret lika som det varit i hela november, grått och trist men inte någe kallt, ca 7 grader varmt i morse, det kan man inte klaga på.


Taxkramisar.

 
 
Edith

Edith

26 november 2009 14:04

"Grisar" låter gott - jag älskar korv. Vad er husse verkar händig. Viktigt med lampor så ni inte kommer bort er i novembermörkret. Idag har jag sol och blå himmel. Det är knappt man tror det. Ha' det!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ludde

Ludde

26 november 2009 15:30

+7 är ju nästan badväder. Husses mormor stekte alltid grisar också när han var liten och nu gör han och matte likadant. Korvarna blir så mycket vackrare då. Må det alltid lysa glatt på era promenader...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

26 november 2009 21:47

Det låter gott med stekta "grisar", korv är gott ibland!

Hade´

http://aamor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards