Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Snart nakenhund!

Av Felix och Inga-Lill - 29 november 2009 11:46

Hej, det var länge sen sist, matte har haft lite mycket att göra. Det här med första advent, det gör nog människorna lite knasiga. De springer och flår åt alla håll igår var matte och husse i farten så jag hann banne mig inte med i svängarna. Tydligen har de glömt att jag blir lite sliten, för jag bara måste vara med och se vad de håller på med.


Nu till det viktiga, jag har tappat en halv ICA-påse med päls och då ska ni veta att jag tappade en hel i början på augusti. Vad är det matte och husse försöker med, om de vill ha en naken hund så kan de väl skaffa en sån ras då, i stället för att fimpa all min fina vinterskrud.

  

Ni kan ju själva se att det försvunnit en hel hund, ja jag vet det är massor kvar säger ni. Bah, ni skulle se vad lite det är kvar på mina vackra ståtliga ben, det här var enda bilden matte fick ta på mig, det är hennes hand ni ser uppe i vänstra hörnet. Hon har en frolic mellan fingararna, tror hon verkligen att jag går på något så dumt, jag är väl inte blind heller, hon har ju en kamera i den andra handen och då tänker jag inte titta upp. Den där jädrans blixten blir man bara så f-b på, synen är ju borta för lång tid framöver, jag ser bara det där blanka eländet. Nej, matte får nog lugna sig till vi kommer ut och husse har tid att ta en bild på mig, för ska jag visas upp då får nog matte lov att hålla fast mig, de ska inte tro att det går lättvindigt till att fota en ålderman som mig.


Taxkramisar.

 
 
Aamor

Aamor

29 november 2009 14:54

Du är jättefin men jag förstår att det känns lite avigt när du blivit av med så mycket päls.
Matteföräldrarnas fd hund hatade också kameran, bara han såg den kom surminen fram och han stack iväg, har matte berättat.

Ha de´

http://aamor.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

29 november 2009 15:24

Jag var också nakenhund, i september tror jag det var. Matte bara borstade och borstade och jag blev mindre och mindre. All päls puts väck - jag såg för ruskig ut. Men du är fortfarande mycket stilig tycker jag. Så det så. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ludde

Ludde

29 november 2009 18:11

Tja, så där från ovan så ser du ju ganska stilig ut. Förstår att det sliter på krafterna att svansa efter husse och matte hela tiden. Mina far också omkring upp och nedför trappen så man blir alldeles kollrig. Tänk om dom kunde hålla sig på ett ställe, och tillsammans...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoki me matte

30 november 2009 14:50

men gu så stilig adventspojke!! har väl aldrig sett på maken så välputsat o snygg snyggt!
älgfilés pussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards