Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

Inte på egen tass!

Av Felix och Inga-Lill - 9 oktober 2010 11:18

Igår var vi på resa men icke på egen tass, utan vi var med matte och husse till Sälen, när vi kom upp på fjället möttes vi av detta elände.

  

Det var domba på Hundfjället, så där kunde man inte promenixa, för då skulle kunnat  tappa bort både matte, husse och brorsan, för att inte tala om den egna rumpan, hihi.

  

När vi kom hem igen så fick vi tokspel, matte hann inte ens med att fota oss sån fart var det. (Ni får ursäkta suddet men matte fick brådis).

  

Här hade jag dock lugnat mig lite för det luktade så gottigt, måste vart nån här när vi var borta. Tänk att man inte ska kunna lämna hemmet en enda sekund, för då är det nån luring på fyra ben som smugit runt här. Vad det va, ja det är min lilla hemlighet det, hihi.


Jag tror att matte behöver en bättre kamera som tar bort hennes skakningar, för när hon är pipig blir det så här. Om ni tittar noga på bild 2 så ser ni i alla fall en buse till, brorsan förstås han var först som vanligt för han lappade i väg direkt medan jag hittade lite allt möjligt att nosa på. Dels hade lillhusse varit ute och då måste jag bara kolla så han inte var kvar ute på gården nånstans.


Idag är det samma väder som det var på Hundfjället igår, grått det hänger i trädtopparna, plus 2 i morse men nu har det i alla fall orkat upp till 4 hetgrader, hihi.


Nu tar vi helg här i huset och så syns vi åter i rutan på måndag, för här är det mycke som ska göras innan Kung Bore bultar på. Ni vet sån't där mänskligt jox både inne och ute.


Taxkramisar från Hillman, brorsan zzzznorrrar.






 
 
Aamor

Aamor

9 oktober 2010 13:56

Det är trist när tjockan drar in, man känner sig innestängd.
Vilken fart ni två kan få, inte kan man tro att ni är herrar på 14 bast!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

9 oktober 2010 14:30

Domba är väl dimma kan jag tro! Jo, det förstår jag att ni inte kunde gå omkring där och tappa bort varandra. Ingen bra idé alls! Fint hus ni har förresten! ha en skön helg!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

9 oktober 2010 14:40

Sån där dimma var det här i morse.
Enligt matte var det knatt att hon såg mej i andra änden av onödiga kopplet.
Håll koll på onsdag dör då ska visst Eniroreklamen återkomma. Matte mejlade Bloggplatsen om att detta var intrång i bloggen och risk att förlora besökare plus att min blogg är min och där ska det inte vara reklam.
Självklart så har de inte svarat men mejlbomba dom grna ni också ifall eländet återkkommer

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

9 oktober 2010 19:38

Vilken tur att ni inte gick på promme i denna dimma. Vi har haft strålande väder idag. Mycket ute varo har det varit. Vi måste ju också städa undan allt innan vintern. Nospussar från grabbarna i Norr

http://mrbamse-bloggagratis.se

 
Edith

Edith

9 oktober 2010 21:29

Hej, Ja det syns på bilderna att ni är två taxgrabbar med fart. Er matte hann knappt fånga in er på bild. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ludde

Ludde

9 oktober 2010 22:02

Förstår att det kan bli lite suddigt om matten inte har ordning på alla revbena. Kul att ni åker iväg tillsammans ibland och inte behöver passa lillhussen jämt. kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards