Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Knappar på allt!

Av Felix och Inga-Lill - 2 maj 2012 17:12

Idag har jag haft jädrar så kuligt, först så snacka matten om knappar, då tyckte jag att min filt behövde ett par, så jag fixa knapphålen, hihi. Så har jag smakat på knopparna till byrån men då kom matten och sa ajaj, va sjutton hakar ja visste inte att byrån var så känslig, jag hade bara tänkt att ta bort de där grejerna som sticker ut.

Sen har jag varit på altanen och slarvat, jätteskojsigt för hussen körde snabeldraken, så nu har jag satt det rackarn på plats, bara så han vet va skåpet ska stå. 


  Här har jag fått en cigarr av hussen, så jag inte skulle tugga på mattens fingrar, tvåbeningar är ena känsliga varelser, för både matten och hussen går sönder när jag bits lite grann, hihi.


Här försökte jag flyga för jag har sett hur pippisarna gör men på nåt konstifikt vis så gick det inte riktigt som jag tänkt mig, fast jag flög en bra bit, hihi.
 



   

Om ni klickar på bilden så kolla blicken, så ser ni att jag inte är att leka med, för det är min cigarr och den ska ingen tvåbening snyta, de får välan skaffa sig egna cigarrer.
 












Mattens tår är ömma för om det hade varit ljud till bilden så skulle ni hört va hon tjuter, hihi.


Nu måst jag nog ta det lite piano för i morgon så ska jag åka utomlands, för jag ska till kossadoktorn för att få såna stickisar, men han ska inte tro att han kan göra det ostraffat, för man är väl en Russel som ser ut som en jädda i truten, hihi.




Matten säger att jag måste lämna väderrapport för det brukade den hunden göra som bloggade här sist. Så ok här kommer den solen har lyst men det är inte lika varmt idag som igår runt 24 i solen, igår var det hela 26 plussisar. Nu ikväll så var det 17 plus, men det blåste in ifrån Norge så det var inte jätteskönt, matten är en fryslort och jag springer så fort så jag hinner abselut inte känna någon vind, hihi.



Russelpussar i mängd till alla goa bloggkompisar!


 



    

 
 
Rudi

Rudi

2 maj 2012 18:02

Gnag av allt som sticker ut, inklusive mattens tår och fingrar, det är en bra plan! Att du sen får cigarr desssutom är ju bara bonus, Attans stor cigarr förresten!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

3 maj 2012 12:23

Det går inte att gnaga på mattens fingrar utan hörselskydd, hihi.

Russelpussar.

 
Aamor

Aamor

2 maj 2012 18:32

Åh du är för söt alltså. Vad småbusar kan hitta på mycket, jag tuggade på mattes skrivbord, inte så populärt.
Bättre med en cigarr än fingrar och tår för de tvåbenta kan bli lite gnälliga efter ett tag!
Lycka till med sticken!

Shih Tzu (ST) pussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Felix och Inga-Lill

3 maj 2012 12:24

Det där lycka tillet behövdes, för det gjorde ont som attan med chipet!

Russelpussar.

 
Edith

Edith

2 maj 2012 20:05

Du verkar vara en kille med go! Det är ett som är säkert. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Felix och Inga-Lill

3 maj 2012 12:24

Tack så mycket!

Russelpussar.

 
Kasper

Kasper

2 maj 2012 22:53

Nu när jag läser dej, då minns ajg! Prexis som skriver, så var det!(Kan förresten tipsa om bokryggar också, en del är JÄTTEGODA, så kolla om dina tvåbeningar har nån bokhylla som når ner till golvet!)

http://kasperian2.se

Felix och Inga-Lill

3 maj 2012 12:26

Här finns gott om böcker så tack för tipset!

Russelpussar.

 
Ludde

Ludde

3 maj 2012 00:03

Det är riktiga takter! Lika bra att tala om med en gång vem som bestämmer! Förresten så kan det vara farligt med grejer som sticker ut från möblerna! Bra att du försöker ta bort dom så ingen blir skadad... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

3 maj 2012 12:27

Mattes fötter sticker ut ur skorna, så de har jag försökt ta bort, så hon inte gör sig illa, hihi.

Russelpussar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards