Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Allting är vitt, vitt, vitt!

Av Felix och Inga-Lill - 10 november 2010 10:57

Igår kväll var det snöstorm här och i natt så blev vi väckta gång på gång, det small så det lät som tallarna ramlade ned på taket. Inga trän hade ramlat ned men uj, uj så det blåste. I morse när vi skulle ut och göra ettorna, då vill jag (Illerson) gå in för om jag hoppat ned från trappen så hade jag fått simma i snön. Husse han är en hygglig prick, gick före och skrapade undan snön, sen hämtade han mig  och lyfte ned mig där jag skulle göra ettan. Det var hyggligt tycker jag. 

Jag (Hillman) har inga som helst problem med nån decimeter snö, man har väl fyrtassdrift, lite snö får man väl tåla. Kan inte förstå varför brorsan blir så frökenaktig så fort det kommer snö, han lyfter på tassarna och skakar dem prexis som en katt gör, hihi.


Så idag är det vitt vart man än tittar, det snöar fortfarande och vermaturen ligger på ca 4 minus. Vi tänker ta det lugnt idag, inge väder att gå ut och slabba i, så det får nog bli soffan idag.  Hoppsa att ni inte har snöat inne, runt om i landet. Vi har busat och haft väldigt skojsigt den här sista veckan, fasen vet vad det flugit i oss, som valpar på nytt säger matte. Illerson har en egenhet när han springer förbi mig, så nafsar man mig i örat eller svansen men om jag nafsar tillbaka så morrrfar han åt mig, det tycker jag är orättvist. Fast nu har jag börjat ge igen och vi jagar varandra runt i huset, mattorna som husse lagt på ligger i en hög och matte säger att det inte syns att vi har gamla taxar, va sjutton man är väl inte äldre än man känner sig, hihi.


Taxkramisar från bröderna bus.

 
 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

10 november 2010 12:14

Det verkar som ni fått en hel del med snö! Klok matte ni har som är förutsende och handlar hem förnödenheter som kan behövas.
Vad roligt att ni busar runt med varandra ;-) Det skulle jag Moa, vilja vara med på! Molly är en sån tråkmånsa. Hon vill ALDRIG busa med mig :-(
Ha en mysig vecka killar!
Nospussar!

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
marta

marta

10 november 2010 13:18

men den som ni ser är ny hemsida, den hade ett annat design innan :)

visa vita bilder!! jag vill se snö

http://hundtrio.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

10 november 2010 15:27

Vilket härligt bus! Brors-bus! Gammel-tax-bus! Fortsätt så hela vintern lång!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Edith

Edith

10 november 2010 15:39

Oj vilken vinter ni fått. Hos mig är det fortfarande höst och löven har börjat dala ner från träden. Ni är ena riktiga busbrorsor. När jag och Hilda leker, skriker matte "ut om ni ska leka". Knäppt va? Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Aamor

Aamor

10 november 2010 18:14

Så mycket snö ni fått, här bara regnar det!
Det är kanske lite katt i Illerson eller så är han kanske lite fin i kanten, hihi!
Låter som om ni vore småvalpar men vad kul att fortfarande vara så leksna vi er ålder, det måste hålla er unga!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

10 november 2010 18:59

Ja det här med snö för oss är inga problem. Men det är klart vi har ju lite längre ben. Här vräker snön ner, nu kommer den nog att stanna. Nospussar från grabbarna i ett snöstormigt Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

10 november 2010 21:26

Va mysigt det lät med "Bröderna Bus". Jag tror att både matte husse är glada att ni är små busfrön ibland. Det piggar upp med lite aktiviteter. Hyggligt av hussen att se till så även Illerson kan komma ut utan att drunkna i snö. Jag klarar i alla fall en halvmeter utan att klaga... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

11 november 2010 19:38

Alldeels för mycket av det vidriga vita här.
Kom minst 2 dm i tisdags.
Vill inte se mer, varken jag eller matte

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

12 november 2010 07:39

Jomen så att....Snööö var ordet! Här har det kommit massor av vit fluffig snö, några minusgrader och fantastiskt fint ute! Snöhögarna har börjat byggas upp och jag är lyyycklig!
Trevlig helg!

http://prinstorsten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards