Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 1 december 2010

Grisande kallt ännu!

Av Felix och Inga-Lill - 1 december 2010 13:05

Minus 27 i morse, åh vicken griskyla, jag och brorsan vill verkligen flytta till ett varmare ställe. Hinner knappt ut innan vi måste in igen, för tassarna försvinner direkt. Det där med täcke har vi provat, brorsan fick ett så fint täcke men han drog in båda framtassarna och stod på öronen, funkade inte alls så matte fick sy om det. Han gillar inte täcke och skor är inte att tänka på för då kan vi inte gå alls, hihi.


Det hände en olycka idag, jag var ut och gjorde nr 2 men blev så frösen så det funkade inte riktigt, utan ett par kottar trillade på golvet när jag kom in i värmen, usch va jag skämdes för något sådant har jag inte gjort sen jag var valp. Matte har lovat att sy ett täcke till mig med, för hon har förstått att även jag fryser trots min stora tjocka päls. Fast hur den ska funka på mig har hon inte räknat ut, när jag fick strut av vetten, så rusade jag runt, runt baklänges, så matten fick kasta sig över mig för att få av mig struten. Ja, jag trodde tillminstingen att de tänkte ta livet av mig, va skulle jag tro på den tiden var de ogenomskinliga, det var väldigt traumatiskt.


Måste bara berätta vad Illerson gjorde när han fick smaka rå blopudding i går, jag kände direkt vad det var men brorsan drog upp läppen, blev glapp i truten och såg ut som går det där verkligen att äta. Då måste jag bara närma mig och vips så slök han sin bit, ifall jag skulle få för mig att norpa den, hade jag inte alls tänkt, bara nosa lite och se om det möjligtvis var någe gale med den biten han fick, hihi.


Taxkramisar från två djupfrysta brorsor!

 
 
Torsten

Torsten

1 december 2010 13:23

Men hallååå...Ni kan flytta hit!!! Idag har vi bara -3 och det är inte kallt alls :)))

http://prinstorsten.blogg.se

 
Aamor

Aamor

1 december 2010 17:51

Det är faktiskt ganska skönt med nått på sig när det är kallt, fast man måste protestera lite när det ska på.
Det förstår jag att 2.or är svårt att göra när det är så kallt, ibland tar det ju sin lilla tid och fryser man då så....
Det är en bra "aptitretare" när någon annan närmar sig det man ev ska äta, då gäller det att hålla sig framme, syrran och jag gör så ibland.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Sigge

Sigge

1 december 2010 19:33

Tyvärr har jag nästan lika griskallt annars kunde ni få bo hos mej.
Men just nu är det 19 minus här.
Äckligt är det!

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

1 december 2010 23:07

Joo ni, nu ÄR det kallt! Över 20 grader hos mig också!!! Inga långa promenader, inte!
Jag förstår precis det där med täcke - när matte sätter på mig reflexvästen rullar och snor jag mig allt jag kan för att få av den. Eller åtminstone få den att hamna kring magen i stället för ryggen på mig. (Lyckas bara sådär...)
Och strutar är PEST! En gång hade jag också en sån.
Hoppas ni får mer blodpudding nu, när även Illerson lärt sig uppskatta dem. :)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

2 december 2010 10:35

Oj vilken griskyla ni verkar ha. Idag är det -3 grader och strålande solsken, och inte en snöflinga i sikte har vi heller:( Det verkar komma snö överallt annars än uppe hos oss. Och vi som vill kunna rulla oss ordentligt. Rå blodpudding det är nått både jag och Valle bara älskar. Nospussar från grabbarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

2 december 2010 14:03

Stackars frösna krakar! Kanske matten kan sy en liten uppsamlingsficka där bak på täcket! Inte kul när det liksom fryser fast. Kanske en liten ficka därfram också att ha blodpudding och annat gottigt i??? Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Edith

Edith

2 december 2010 15:52

Snacka om griskyla. Stackars er. Ni är välkomna att flytta ner till mig. Här är det också kallt för årstiden men inte alls som hos er. I morse var det bara 1 plusgrad, men sen har det varit sol hela dagen. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards