Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 14 december 2010

Julkort!

Av Felix och Inga-Lill - 14 december 2010 13:37

Även jag har fått julkort från min uppfödare Kerstin Norberg på Zelmaas kennel. 

   Denna bild har tagits av just Kerstin Norberg hemma i hennes kök, då är inte alla valpar med men tänk er att ha dessa små söta taxar i ert hem. Världens bästa uppfödare är Kerstin som har kontakt med mig efter så många år. Om ni vill se söta bilder på  taxar så ska ni verkligen besöka zelmaas.se den är väl värd ett besök. Läs oxå under "Kåserier" om Sixten för det var en fräsig hund som gjorde mycket skojsigt. Kerstin är bra på att skriva, så ni kommer att få en rolig stund.


Här har det varit mer än griskallt i natt, minus 30,3 då vill man inte vara ute, under morgonpinkningen som skedde lite senare idag var det minus 24. Jag kan inte påstå att vi vill ut med något glädjeskutt direkt, snarare så tvekar vi att sätta tassarna utanför dörren, men med lock och pock så går även vi ut.


Idag blir det en stilla tråkig dag igen förutom lite bus med brorsan, husse muttrade på mig på morgonen och sa nånting om att jag var bockig, rent förtal och inget annat. Kan väl inte hjälpa att han kommer hem och luktar så gottigt av någon gråhundstik som osade som en hel kennel, inte lätt att hålla hormonerna i styr då heller, hihi.


Taxkramisar och taxpussar i mängd till alla bloggare och så till Kerstin som lät mig lägga upp julkortet här.

 
 
Ludde

Ludde

14 december 2010 17:09

Hoppsan! Det var trångt vid matskålen hos Kerstin. Jag tror nog att jag fortsätter att vara ensam vid MIN skål. Fast i och för sig så kan väl nån liten taxflicka få plats också. Kanske lättare för dig att gå ut om väldoftande hussen står utanför och lockar... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

14 december 2010 19:33

Vilka sötnosar! Det är bra och skoj att man kan ha kontakt med uppfödaren efte så många år. Matte har också bra kontakt med min, men det är ju inte så många år sen.
Tur ni kan vara snabba när det är så kallt!
Taskigt av husse att säga nått sånt men å andra sidan gäller det att passa på när tillfälle ges och luktar nån gott så får de allt skylla sig själv!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Sigge

Sigge

14 december 2010 20:26

Oj vad med taxar!!!
Har aldrig sett så många på en gång förut.
Men att inte griskylan ger sej hos er!

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

14 december 2010 21:51

Ojojoj, vilket gäng! Ska absolut ta matte med mig och kika in hos den där kenneln.

Men FY, va kallt ni har!!!! Undrar om inte jag skulle kräva nån sorts hundlåda om det var så där kallt? Jag menar, katterna får ju kattlåda då.

Hoppas att ni inte får det lika kallt i morgon! Så att ni klarar att gå ut och lukta lite också. :)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Anita

Anita

14 december 2010 22:32

Men kära vän, har du startat en blogg nu??? Eller är det jag som varit disträ och missat något?? Va glad jag blir....
Vi har råkallt. Det är några minus men en isande vind.
Jättesöta vovvar. Jag har ju haft Lottas Troja i helgen så lite sällskap av de fyrbenta har jag också ibland.
Kram på dig !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

14 december 2010 22:32

Hej på er killar!
Nix pix... vi har varken snöat eller blåst bort! Men det är klart, vi kunde ju ha gjort det sånt snöoväder som det varit :-( Men, vi har alla åtta tassarna i den iskalla snön förutom några tasslyft då och då av köldkramp!
Nä, vi skyller på våran matte som inte har så mycket tid för att blogga åt oss just nu.
Men hörni... Vi kollade in på Zelmaas kennel och där fick matte se en av sina favvisar. Leif GW!
Sen undrar vi om taxar får så många valpar som det är på bilden eller om det är från flera kullar?
Snöpussar från Molly & Moa

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

Felix och Inga-Lill

15 december 2010 10:46

Det var två kullar men alla var inte med för det vara bara 3 st från den ena kullen.

Taxkramisar.

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

14 december 2010 23:55

Men vilket gäng små sötnosar :) Men inte är alla dom från samma kull??

http://heratorpetsvinja.webs.com

Felix och Inga-Lill

15 december 2010 10:47

Nej inte från samma det är två kullar men bara tre från den ena.

Taxkramis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards