Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

Röret!

Av Felix och Inga-Lill - 4 januari 2011 08:45

Det där med midjemått har fått oss att fundera, hur vi kan vara så olika jag och brorsan. När jag växte upp så kallades jag för röret Hillman, matte var tvungen att tillsätta vetegroddsolja till mitt käk, för jag var så smal. Ingen midja utan bara ett långsmalt rör. Illerson däremot han har en getingmidja, väldigt smal så han skulle kunna äta hur mycket som helst, han har alltid varit smal och lätt, men så är han smidig som en katt. Jag har alltid haft en lång kropp men nu på ålderns höst så har den blivit lite grövre och jag är inget rör längre, kossadoktorn tyckte i alla fall inte att jag var för tjock men matte säger att hon ska börja ge oss mat i stället för hussen för han är lite för frikostig, säger hon. Tänk jag tycker att hon ska titta sig i helfigurs spegel så får hon se vem som mest behöver dra in på käket, hihi.


I går fick vi tapetklister och gummihjul, det var smarrigt värre men hade inte matte protestat så hade vi fått mera tapetklister, nu blev det bara lite smakbitar. Idag har vi bara 8 minus och det känns skönt, vi kan inte se någon himmel så det blir ingen solförmörkelse för oss, passa på ni övriga men akta ögonen.


Nu ska jag ut på första rundan, hoppsa att ni får en bra dag och du Sigge hoppsa att du slipper såna där smällare i all världslig tid.


Taxkramisar.

 
 
Aamor

Aamor

4 januari 2011 09:11

Det kanske är så att kroppen ändrar sig med åldern på vissa! Det är som om man jämför mig och syrran, jag är som en Shih Tzu ska vara grov men ändå liten, en tegelsten sa en domare på en utställning men syrran har mer en katt figur, lång och smal. Inte lätt det där med figuren.
Vad är tapetklistet och gummihjul?
Mulet hos oss med så ingen solförmörkelse här heller!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

Felix och Inga-Lill

4 januari 2011 09:26

Jag tänkte att ni skulle få gissa lite så får vi se vem som har rätt. Om inte annat så talar jag om det ikväll.

Taxkramisar.

 
Ludde

Ludde

4 januari 2011 11:07

Jaså minsann. Låter som polarpaté och någon vatten/mjölblandning - typ pasta. Långsmala lurviga rör är det bästa jag vet! Helst om dom voffar i ena änden och viftar som besatta i den andra... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

4 januari 2011 14:24

Tapetklister och gummihjul...jo det är så klart stuvade makaroner och stekt falukorv. Lätt plätt! Själv får jag smaka spaghetti ibland, det är hur kul som helst...och gott! Mank an få jaga en sån däe spaghetti över halva köket om den ramlar iväg, och värst är när den fastnar i brösthåret!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

4 januari 2011 23:47

Det var minsann en konstig mathållning.
Kan det ha varit korv och potatismos? Fast smakBITAR av potatismos skulle väl inte funka, förstås...
Om figur och mått och sånt - själv är jag VÄLDIGT nöjd med min figur! Mindre nöjd med mattes, men det är hennes ensak.
Hon kanske också borde ha sån här päls som jag, som döljer det mesta, hehehe...

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards