Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

RUDI hade rätt!

Av Felix och Inga-Lill - 5 januari 2011 11:48

Jaha, det var bara Rudi som gissade helt rätt, stuvade makaroner och stekt falukorv eller dalafilé som vi brukar säga, du får en stor stjärna i mitt hjärta Rudi och fasen vet om du inte är en hederstax du med så studsig som du är, hihi. Matte tyckte att vi skulle ha lite rejäler husmanskost, jag tycker att vi ska hundmatskost, hihi.


Matte hade lovat mig att lägga ut en bild på när jag var mindre och här kommer det.

Här är jag bara 4 veckor, har ni sett någon som är så söööt, hihi. Det var Kerstin som är ägare till kenneln där jag är född som är frotrografen.


  

Inte kan man påstå att jag är så stor där, ståtlig var jag redan då men nu är jag stor oxå. Tyvärr så har inte matte några bilder på när Illerson var så liten, för den uppfödaren tog inga bilder i alla fall inga som vi fick. Kerstin fotar valpar från det att de är väldigt små tills de lämnar kenneln och då får man som köpare en mapp med bilderna, goda råd, första spårläggningen och vet.besiktningen, hälsar matte. Om ni vill tassa in på kenneln så hittar ni den under våra länkar "Zelmaas" där hittar ni massor av rolig läsning, kåserier och fina bilder. Kerstin är nämeligen journalist och det märks, hon vann en fototävling i fjol oxå eller om det var för två år sen, matte har sånt där teflonminne, hihi, så man kan aldrig va riktigt säker.


Igår fick vi nåt väldigt smarrigt, revbensspjäll, ja bara smakbitar men åh så gottigt. Matte hade kryddat med riven ingefära, rivna apelsinskal och honing, lite salt och peppar, så vi fick bara små smakbitar men mumsigt värre va det.


Idag smet husse till skogs med bössan, fast innan han åkte fick jag följa med på en promenix och jag som trodde att jag skulle få följa med i bilen, heltassigt tycker jag att det var. Han är hemma nu igen och försöker muta mig med leverståhej mackor, jag är mutbar tyvärr men det är så gottigt med ståhej.



Taxkramisar från en mutbar Hillman.

 
 
marta

marta

5 januari 2011 12:59

vilken sötnos!!

Peppar har fått hyllan för länge sen, han slängde ut allt som var där innan... Sherry har sprungit mycket men jag hade hade 50 mm objektiv med mig så jag kunde inte få fina bilder när hon sprang mot mig.

http://hundtrio.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

5 januari 2011 13:43

Jamen, tack! Hederstax!! Ja, gärna! Fast det var matten som viskade svaret till mig, dom sa tapetklister och skosulor om det i hennes matbespisning en gång i tiden. Du var mig en charmig valp! Inte konstigt att du fick flytta till en så bra matte och husse!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kerstin Norberg

Kerstin Norberg

5 januari 2011 16:20

Hej, Inga-Lill!
Jo, visst var Hillman en kanonfin valp. Den andra bilden som du lagt upp på din blogg hamnade faktiskt på en reklamfolder för ett hundfoder. Det är roligt att han hänger med fortfarande, och att han är en så rolig hund.
Hälsningar
Kerstin

http://www.zelmaas.se

 
Ludde

Ludde

5 januari 2011 17:23

Visst var du ståtlig redan vid 4 veckor! Klart att en stor och ståtlig tax ska ha revbensspjäll! Borde även följt med och jagat också! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

5 januari 2011 17:31

Men så söt du var när du var liten valp :) Verkligen en lite sötnos :)

Ja men visst hade hussen kunnat bära dig ute i skogen. Du är ju inte så stor så det skulle han väl klarat. Han får skaffa dig en sån där fin väska som kändisarna har till sina hundar ;) Fast dom stackarna verkar ju inte ha några ben alls som jämnt verkar bli burna :(

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Aamor

Aamor

5 januari 2011 18:53

Matte gissade att det var den maträtten men ville inte verka dum så hon tyckte att vi skulle fråga!
Nämen vilken liten sötnos du var som liten, matte säger att man skulle bara vilja pussa på dig!
Det är nog skillnad på kennel och kennel, jag fick också med mig en mapp om allt jag gjort och fått innan, vad jag vägde vid födseln, bilder, ja en massa.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

5 januari 2011 23:51

Så söööt alltså!
Min uppfödare gjorde likadant - hon tog massa bilder som hon mailade till matte!
Några finns på min sida, i spalten till vänster kan man klicka på "I väntans tid", så ser man dom.

För jag var minsann också väldigt, väldigt söt! :)

Leverpastejmacka får jag också ibland - matte köpte till jul men äter den inte själv. VÄLDANS bra, tycker jag!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Lenita

Lenita

6 januari 2011 21:12

ååh så liten o söt =)

http://prinsessanbananhammock.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards