Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

Sopkvast!

Av Felix och Inga-Lill - 6 januari 2011 20:21

Tänk nu ikväll när jag och brorsan var ute så hände en sak som i taxens värld aldrig får hända. Husse stod och vaktade Illerson som gjorde en tvåa, förexten den andra idag, han är en riktig skitfabrik den jycken, hihi. Jo, var tusan var jag, jo eftersom jag stod där och väntade så tänkte jag gå bort dit där matte kastar ut lite bröd och potatis till de större fåglarna. Ifall det var något gottigt som hon av misstag kastat ut, för då kunde ju jag ta reda på det. Sagt och gjort jag knatade iväg och husse som pratar så tyst mumlade något som jag inte hörde och vips så kommer det en fram en sopkvast i min bakre del. Ja, han slog mig inte utan bara puttade på, tänk om han kunde lära sig att prata lite högre så jag kunde höra vad han sa, som matte när hon skriker "STOPP och belägg" för det hörs ända till Näset är jag säker på. Nädå, hussen är inte den typen och han räknar kallt med att jag hör vad han säger, lika i morse då hörde jag inte heller vad han sa utan var till samma ställe då var han där och lyfte, ja ni läste rätt han lyfte på min svans, så förnedrande, bara för att jag skulle förstå att dit skulle jag inte gå. Det hade varit mycket trevligare om han hade talat ur skägget så jag min arma stackare hade hört vad han sa. Ja, jag är inte döv men när någon mumlar och jag är upptagen med att snosa, ja då hörs det inte så bra.


Idag har jag fått rå älgfärs, brorsan ville inte ha sin bit men jag tackar inte nej till båda, alltså slök jag hans bit oxå. Sen fick vi smaka lite älgfärsbiffar mumsigt värre. Snön bara vräkte ner på förmiddan, så det har i alla fall kommit en dryg decci idag med, skulle visst komma mer av den vita varan till natten. Rätt så skönt faktiskt för det är inte ett dugg kallt bara sex minus, så nu har jag varit och hälsat på hos grannen när han var i vebon och rotade. Nu har vi fikat och jag tänker knoppa in efter denna dramatiska dag med förnedring av högsta rang.


Taxkramisar från en förnärmad Hillman.

 
 
annelie

annelie

6 januari 2011 20:51

önskar dig en trevlig kväll...jag följer dig följa mig?

http://www.risusgenerofortuna.blogg.se

 
Rudi

Rudi

6 januari 2011 21:19

Jamen, nu får väl din husse skärpa sig!!! Sopkvast bara för att du inte kunde höra vad han mumlade i skägget?! Jag blir så upprörd! Skicka honom till en logoped! Jag betalar!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

6 januari 2011 22:24

Jag tror du får skaffa en förstärkare och koppla in husse på den så han hörs! Klat det är svårt att höra nån som mumlar när man är fullt upptagen.
En kvast som puttar i häcken, ja jag vet matte puttar ibland men sin fot när jag ska stå och titta på allt annat. Det är synd om oss, vi har ett hårt liv, fniss!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

6 januari 2011 22:26

Men attans husse då som pratar så tyst, och sen får du en kvast i baken när det är hussen som bara mummlar så du inte hör vad han säger :( Tycker du ska ge hussen en riktig utskällning så han skärper sig....Kanske låta han ta en kurs hos matten som iaf kan prata så ni hör...

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ludde

Ludde

6 januari 2011 23:53

Typiskt att dom skyller ifrån sig på oss hundar när dom mumlar i skägget och är otydliga. Se till att ni får med matten ut istället! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

7 januari 2011 00:52

Nämen det var då ochså ett himla sätt att behandla en tax på!!!!!!
Sånt slipper i alla fall jag, för min svans är alltid upplyft och böjd över ryggen.
Tänk att din husse ännu inte har lärt sig att tala ordentligt! Så att du har en chans att höra vad han säger. (Fast för det mesta är det väl inte nåt viktigt kanske?) ;)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Edith

Edith

8 januari 2011 07:28

Nu får husse ta ett djupt andetag och tala högt ur skägget. Omöjligt att höra när mattar och hussar går omkring och mumlar. Men du Hillman ... du måste ha varit den sötaste av taxvalpar. Matte och jag har aldrig sett någon finare. Trevlig helg!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
marta

marta

9 januari 2011 09:21

gott med rå kött :)

http://hundtrio.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

9 januari 2011 11:52

Jag säger som Rudi...skicka honom till en logoped, jag kan dela kostnaden med Rudi!!!
Jag brukar inte heller höra allt, men det gör faktiskt inte min husse heller, för jag har minsann hört matte säga minst 100 ggr 'men jag har ju redan sagt det, har du inte hört...'
Ha det gott i snön, den yr här för fullt nu utanför mitt fönster...nice! :))

http://prinstorsten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards