Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

En snabbis!

Av Felix och Inga-Lill - 13 januari 2011 14:05

Det får bli en snabbis för matte har annat att göra, hon ska göra bokslut för en förening, så det finns ingen tid över för bloggbesök idag kanske sent i kväll om jag är vaken. 


Här är griskallt igen, med minus 24 när hussen kom upp i morse, snabba vändor blir det när tassarna nästan fryser fast. Har funderat att lägga ettorna på tassarna men insåg att det skulle bara bli etter värre. 


Vi har såklart haft hjälp av att matten att protesta direkt till SVT:s progamledning men matte tror inte att det hjälper, vi har i alla fall gjort vad vi kan. Hoppas att de tar sitt borttappade förnuft till fånga och sätter stopp för idiotin.


Hoppsa att ni inte har för kallt så tassarna fryser fast, vi kommer att tillbringa dagen i soffan och mysa medan matte räknar och skriver.


Taxkramisar från frösna bröder.

 
 
Aamor

Aamor

13 januari 2011 18:28

Det värmer ju ett tag om ni gör ettorna på tassarna men när det är så kallt blir det nog bara en kort stund och sen fryser ni fast!
Stör nu inte matte för mycket så det blir fel i bokslutet.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

13 januari 2011 22:58

Hej på er soffpotatisar! Pinka på framtassarna har jag bara gjort av misstag när jag var mindre. Inget att rekommendera. Jag blåser upp lite värme till helgen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

14 januari 2011 00:19

I kväll blev det jättekallt här igen, men till helgen ska vi få en massa snö, och det är åtminstone mindre kallt då.
Men matte muttrar mer över snö än över kyla. Gör inte jag! :)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Edith

Edith

14 januari 2011 10:43

Ojojoj vad kallt ni har det. Jag förstår att det måste bli snabbisar när ni är ute. Hos oss har faktiskt solen visat sig några dagar vilket är mycket uppskattat både av tvåbeningar och fyrbeningar och blommor och blader. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

14 januari 2011 10:46

Men stackars er som har så kallt jämnt :( Här har vi -7 grader och det räcker med det tycker jag.

Hoppas ni kan få lite mildare väder så ni slipper att frysa.

Sköt om er och ha en bra helg :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards