Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Intet nytt!

Av Felix och Inga-Lill - 18 januari 2011 15:07

Här har vi slappat bara för att det är domba så man ser inte ut, ser nästan ut som nån spillt mjölk i luften. Jag har varit lite stel i bakbenen de här sista dagarna matte säger att det är åldern, så gammal är jag väl inte. I alla fall så har jag och brorsan tagit det lite lungt de sista dagarna, inge kallt i alla fall bara minus 3 idag.  När brorsan och jag slappar så blir det oftast i en hög, matte säger att det ligger en hög taxar på foffan, hihi.

 Så här brukar det se ut, brorsan har mig som huvuknudde, själv sträcker jag ut i hela min längd, hihi.


Jag skrev intet nytt men det är bara att jag försöker förtränga det traumatiska som jag råkade ut för idag. Matten slet fram ett tortyrredskap en liten kratta ser det ut som, men attans vad det river, ibland brukar det vara skönt men idag var det lite tovigt för jag blev blöt igår, så det gjorde skapligt ont. Matten fick ihop en hel näve med päls, min päls har försökt förklara att den sitter på mig och den har matten intet med att göra. Tror ni hon lyssnade, nädå jag fick allt lov att stå still medans pälsen (jag) fick en genomkörare, tvi attans. Nästa gång matte ska borsta sin päls då ska jag banne mig hålla i den borsten, hihi.



Nu ska vi försöka sätta lite tassavtryck ute hos er go vänner.


Taxkramisar i mängd.



 
 
Katten Sippo

Katten Sippo

18 januari 2011 15:46

Jag tycker inte heller om att bli kammad alla gånger. Speciellt inte när det dyker upp såna där tovor. *mutter*
Fin bild på er när ni slappar.

http://kattensippo.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

18 januari 2011 17:05

Vilken taskig matte som plågar er med tortyr redskaapet :( Fast det kanske behövdes lite friserande.

Riktigt söt hög med taxar i soffan :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Edith

Edith

18 januari 2011 17:07

En sånadär liten kratta brukar jag också få smaka på ... och det ganska ofta. Matte hon drar och sliter i min päls och sen säger hon att det är nödvändigt. Varför då om jag får fråga? Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Aamor

Aamor

18 januari 2011 17:24

Ta den där krattan när matte har gått upp från sängen för är hon som min så har nackhåren tovat sig ordentligt och då känns det som mest!
Hoppas att dina bakben mjuknar till sig till det normala igen.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

18 januari 2011 18:16

Vilken fin hög ni gör i soffan, grabbar! Jag kan tänka mig en såni vår soffa också, om ni vill byta miljö nån gång! Det är då för väl att ni fått lite mildare väder ni också så ni tinar upp.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

18 januari 2011 20:35

En sån lurvig långkudde skulle jag också vilja ha. Om inte din matte krattar bort all päls förstås. Jag tror nog att dina bakben tinar upp med våren så småningom... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

19 januari 2011 01:11

Tjabba grabbar.
Vilken go hög med taxar det ligger i soffan,det ser skönt ut. Här har det regnat så nu är det skitigt och gött ute :-)
Kulan klippte av mig halva pälsen häromdagen och nu kallar hon mig för nakenfis. (kärringhumor)
Kram Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

19 januari 2011 10:10

Så hemskt, jag fattar precis! Min matte har också en sån där kratta - och en karda!!
Vidrigt!
Men det är klart - vacker blir man ju efteråt... ;)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards