Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 7 maj 2011

Varma hjärtan!

Av Felix och Inga-Lill - 7 maj 2011 12:55

Igår blev det inge blogga av för våran del, då matten hade huvupine och då får vi finna oss i att inte skriva eller läsa nåt. Käket igår va riktigt smarrigt med fläsk gryta, matten tog undan lite kött åt oss innan hon kryddade med ostronsås, soya och söt chilisås. Så vi fick rejält med kött på våra taxkulor, sen gjorde matten en skinka, det ska vi visst äta idag bara för att de lovade sol och 20 plussisar, både solen och de däringa plussisarna lyser med sin frånvaro, det är bara 12 plus ute men i alla fall bättre än minusar.


Så det blir inget av med att äta ute, det blir hemma vid köksbordet i storstugan som vanligt, fast vi äter våran midda inne i rummet där värmepumpen blåser, hihi. Hoppsa att ni har sol och värme runt om i vårt avlånga land och utland med för den delen. Sänder en speciell hälsning till Kaspers matte som kunde råkat riktigt illa ut i närkampen med en ilsken tjäder. Sen sänder jag en hälsning till Vinja och hoppas att du gör allt rätt idag, vi håller tassarna förstås. Ni övriga får alla mina speciella hälsningar som är kvar för en sak är säkert vi taxar har stora varma hjärtan, vi är väldans peciella och den som aldrig haft en tax har gått miste om mycket, hälsar matten, hihi.


Taxpussisar och taxkramisar i mängd.

 
 
Aamor

Aamor

7 maj 2011 13:58

Det märks att ni har gott om plats i era hjärtan!
Hos oss är det så varmt att jag knappt orkade gå om det inte var skugga.
Bra när även vi fyrbenta får smaka lite mat från de tvåbenta, vi måste ju kolla så det är friskt!
Hoppas att värmen kommer till er med.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Wille

Wille

7 maj 2011 14:48

Får jag vara med och hålla tassarna jag med. Jag vill hålla trassarna för alal som du nänmde också, men jag vill även hålla tassarna för Rudi inför söndagen då han ska tävla.
Sedan tänkte jag försöka förklara att jag och Hector har varsin vattenburk för matte köpte en sådan däringa mat/vattenburkställning för mig när jag flyttade hit. När sedasn Hector kom för 1 år sedan (igår) då räckte inte min till, och då köpte hon en till, och då till Hector.
När vi är många hundra här, som igår då t ex elelr när Carrie (boxertjejen.bloggagratis.se) kommer och busar med oss, då kommer "stora karet" fram som är en stor porslinsskål där 4 hundar minst får plats med sina huvuden och tungor, men då finns det en riktigt stor risk för intrassling kan jag säga. Men vi brukar reda ut det.
Ha nu en härlig helg du med ! Nospuusar !

http://willebus.bloggagratis.se

 
Cruellas sida

Cruellas sida

7 maj 2011 17:23

Ni verkar störtmysiga med varma goa hjärtan! Hoppas ni får en härlig Lördagkväll!

http://crllaue.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

7 maj 2011 19:58

Matte tackar för hälsningen - i gästboken har jag ytterligare berättat hur dum hon var!
Men hon är glad över bilderna! Och i efterhand också över att hon fått sig en läxa och blivit lite klokare. Eller snarare aningen mindre enfaldig, som jag ser det...

Matte är glad över att hon inte har läst om alla härliga taxar tidigare - för då hade nog jag varit en tax, jag också! Dvs, jag hade varit jag någon annan stans, och jag tycker ju att jag ska vara här med min matte... hoppas ni förstår hur jag menar! :)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

Felix och Inga-Lill

9 maj 2011 12:49

Jodå, vi fattar och hade din matte köpt en tax då hade vi ju inte fått lära känna dig som vi tycker är en mycket musig kille, hihi.

Taxpussar

 
Ludde

Ludde

7 maj 2011 21:43

Trodde att varmvädret skulle orka ända upp till er, men det kom visst av sig. Tur att ni kan klimatkompensera med mat, hihi. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

7 maj 2011 21:55

Sv. Vattnet var inte lerigt innan dom började att springa i det.
Tror inte heller att Vinja tar någon skada av varken krypträning eller att träna flera gånger om dagen. Allt beror på hur länge man tränar och hur träningen går till.
Om man ska lösa ett problem man har i nått moment så måste man också träna. Det löser sig sällan av sig själv.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Edith

Edith

8 maj 2011 16:23

Nu hoppas jag att mattens huvudpina är över för den här gången. Som vanligt ... mumsig mat hos er. Hos mig ... som vanligt hundkulor, dock toppade med lite grillat kött. Alltid något, men som hos er blir det ju aldrig. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

9 maj 2011 09:07

Fläskgryta jo vi tackar. Lät ju himla gott. Själva har vi minsann blivit utan gotta i helgen. Det har ätits sånt som vi inte tycker om, eller som är för starkt för oss. Ja fast vi fick ju i fredags lite pizza kanter av Lill Husse, så nått gott var det ju. Det här med deras huvuden är inte lätt, vi får inte heller läsa era bloggar själva. Nospussar från brorsorna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards