Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Varmt och skönt ute!

Av Felix och Inga-Lill - 9 maj 2011 12:50

Igår var bloggen stört osmöjlig att öppna, matten försökte flera gånger men gav upp, det var även trassel med andra bloggar men Lill-hussen hade förklaringen när han kom in. Det var nån server på Felia som packat ihop, ja ja matten fick lite ledigt igår och det kan hon behöva, så hon hinner med att snyta ut hjärnan, den där envisa snuvan sitter i än och huvupinen hör nog tehop med den, hihi.


Igår fick vi i alla fall helstekt kylling i ugnen, mumsigt med bröstbitar på taxkulorna, hussen fixa käket och han var frikostig med kyllingen. Sen bjussa matten mig på glass igår kväll, brorsan var mätt och ville inget ha, han är lustig så fort som han ätit sig mätt då är det bra, spelar ingen roll va matten bjur på så ruskar han på huvet, hihi. Det var ju bra för då vart det mera till mig som aldrig nobbar något oavsett hur mätt jag är, hihi.


Idag har vi varmt här och altandörren står på vid gavel så vi kan gå ut som vi vill, ja bara på altanen förstås men bättre än inget alls. Igår var det oxå varmt men då blåste det som attan, kunde nästan blåst bort,hihi.


Hoppsa att ni har det skönt runt om i landet och utlandet, hoppsa oxå att det gått bra på era tävlingar, vi visste inte att Rudi skulle tävla i går men hade vi vetat så hade vi naturligtvis hållt tassar för honom oxå . 


Taxpussisar i mängd.

 
 
Wille

Wille

9 maj 2011 16:08

Näe det var på flera ställen som "Felia" felade. Det märkte vi här också.
Inte så roligt alls.
Men ni verkar ha haft en skön helg i alla fall.
Ha det gott nu !

http://willebus.bloggagratis.se

 
Aamor

Aamor

9 maj 2011 18:12

Glass som rinner ner och fyller ut där inte kulorna lagt sig, det orkar man ju alltid.
Hoppas nu att matten snart slipper sin snuva för det är så trist och jobbigt att vara kass hela tiden.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

9 maj 2011 18:12

Härligt att kunna gå ut och in som man vill. Vi har köksdörren öppen hela dagen, så jag håller till i trädgården utom när jag går in och äter... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

9 maj 2011 23:40

Visst är det härligt med öppna dörrar! Äntligen!
Jag får också gå ut och in hur jag vill - till altanen. Borde ha ett staket runt tomten också, men det har vi inte. Fast jag är väldigt mycket lös där ändå, men bara när matte har lite totalt onödig koll...
Klok brorsa du har, som säger "nej tack", när han är mätt. (Borde jag och framförallt matte också lära sig, hehehe...)
Ha det bra och hopppas den goda värmen får fortsätta!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Rudi

Rudi

10 maj 2011 07:32

Jamen, brorsorna, ni kan ju inte sitta där uppe i norr och ha stenkoll på alla tävlingar som alla ska på! Passa på och njut av den öppna altandörren nu och maten förstås!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards