Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

Oönskade besök!

Av Felix och Inga-Lill - 24 juli 2011 14:08

Den där jädrans Åskar är alltid med och bråkar, igår när matten prexis börjat skriva på bloggen, då började den grisen morra igen. Det har varit omöjligt men när morret tystnat, då vågade inte matten slå gång på datore igen, matten lånar Barbara i stället. Här har Åskar varit och härjat runt de sista dagarna, så nu tycker jag att han kan dra dit pepparn växer, för han blir i tröttsammaste laget.


Jag har frisknat till sen jag slutade med antibiotikan, första dagen som jag åt fick jag ris och tonfisk, dagen efter fick jag ris och fiskebollar, smaskens värre. I går fick jag taxkulor och lax, fisk ska det va helt klart det goaste som finns. Nu har jag kikat på vad matten tänker göra till kvällen, nåt med räkor, fast det är ju oxå fisk på sätt och vis. Får matten hållas ett tag till så växer det nog ut fjäll på mig i stället för päls men då blir jag en rackare på att simma. För jag kan väl ändå inte bli katt eller kan jag det?


Hoppsa att ni har det braigt runt om i landet och utlandet, för här är det varmt fast det är mulet, solen sticker på ibland men mest så lyser den med sin frånvaro, hihi. Nu ska vi (jag och matten) försöka hinna med och läsa på alla goa bloggvänners sidor innan Åskar gör ett nytt besök, för den rackarn kan man inte lita på, fuktvärme verkar han gilla och här är både varmt och fuktigt. Matten sa i morse att det är som att bo i ett växthus, pustigt till tusen det kan jag intyga.


Taxpussisar i mängd.

 
 
Aamor

Aamor

24 juli 2011 18:16

Hihi, nog tror jag allt att du redan är en liten katt för inte ens jag som gillar katter så mycket kan äta så mycket fisk (helst inget), bara lite ibland.
Åskan trivs nog bra hos er men du får gärna blåsa hit den till oss så han kan rensa bort regnet för det har ju inte gjort annat än regnat de senaste dagarna.
Skönt att du är bra igen!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

24 juli 2011 22:43

Men Hillman, vilken delikat diet du är satt på! Jag äter aldrig fick när jag tänker efter...varför gör jag inte det? Fast jag fick blodpudding och pannkaka idag, inte illa det heller.
Här har det också åskat och åskat och åskat. Men nu har det lugnat ner sig.
Ha det bra däruppe!

http://wwww.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

25 juli 2011 00:10

Ja den där Åskar verkar haft fullt upp dom senaste dagarna så många han besökt ;) Håller helt med dig att nu kan det få räcka.

Skönt att du börja känna dig bättre efter din antibiotika kur :) Hmm, om du börjar få fjäll så får allt matten ta och fota lite. För en tax med fiskfjäll har jag aldrig sett ;)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Kasper

Kasper

25 juli 2011 00:46

Här har det varit rätt kulslaget idag, och attans blåsigt!
Skönt att du är bättre, så att du kan få äta en massa trevliga saker igen. Inte bara fisk... ;)
Men nä ingen risk att du blir en katt. Jag nästan försöker ibland, men det är tji! Verkar som om katter har lättare att bli hundar, än tvärtom... ;)

http://kasperian2.blogspot.com

 
Berith

Berith

25 juli 2011 06:55

Godmorgon ...skönt att du mår bättre !! :))
Även här har vi haft besök av Åskar i dagarna två ...men nu lyser solen igen och det är varmt , trots den tidiga morgontimman :))
Ha det så gott och hälsa din go´a matte , varma kramar från mig till er :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bamse och Valle

25 juli 2011 07:45

Tur att du är lite piggare, fisk verkar då vara din älsklingsrätt. Vi ska testa detdär med "bollar", kanske faller oss i smaken. Är det naturella eller? Jasså han var även på besök hos er. Här vräkte regnet ner, och det mullrade hela tiden. Och Matte som skulle passa på att ladda in lite nya kort nu när vi är hemma för att proviantera. Men icke sa nicke, det var dator och TV fritt igårkväll. Nospussar från brorsorna i Norr

Felix och Inga-Lill

25 juli 2011 13:26

Det är såna där konverserade bollar i julbong, hihi. De är bäst, visst finns det frysta oxå men de smakar inte lika gottigt.

Taxpussar.

 
Edith

Edith

25 juli 2011 20:56

Vad glad jag blir att du känner dig bättre igen. Fisk äter jag aldrig ... bara mina trökiga kulor morgon och kväll. Fast ibland får Hilda och jag smaka lite extra gott från mattes mat och tur är väl det. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards