Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Teflonminne!

Av Felix och Inga-Lill - 29 juli 2011 21:06

Igår var vi i Vansbro nästan hela dagen och jag hade jätteskojigt men tyvärr så fotade inte matten nåt fast kameran var med. Hon hade inte tid, för hon gjorde ubåtar tillsammans med ett par hyggliga personer, som förstod att jag verkeligen behövde lite att äta. Fast vi ska inte gå händelserna i förväg, på förmiddan fyllde hussen min vattenflaska, då förstod jag att det skulle bli bilåka av, jippi det är roligast i världen. När vi kom till Malung var det stekhett, matten skulle in och handla så jag fick vara själv med hussen, vi tog en promenix och jistanes va mycket tjejer det finns där nere. Kanske för att det var Dansbandstjosan förra veckan, det luktade vansinnigt gottigt, jag upplyste alla om att jag varit där, hihi.


Sen kom matten änteligen ut från affären och vi kunde åka vidare, väl i Vansbro fick jag komma ut ur bilen igen och hussen tyckte inte att jag skulle gå i den där knasiga trappen utan han bar ner mig i källaren. Det är inte så illa som det låter, för civil har en lokal där, jippi svalt och skönt med ett klinkergolv att luta sig på, fast det hade jag inte tid med. Måste bara snosa av lokalen för att se vem som varit där, massor av bekanta dofter slog emot mig. Sen var ju mina tvåbensbästisar redan där, men det bars grejer och då fick jag stanna på kontoret så jag inte skulle bli trampad. När de var klara med det så blev tvåbenignarna hungriga, en stor familjepizza beställes och en av tvåbeningarna hämtade den. Naturligtvis fick jag smaka jättemycket, först av hussen sen av matten men mina kompisar bjöd mig oxå, jag var verkligen i mitt esse, söta tiggstilen gick verkligen hem.


Matten och två stycken andra tvåbeningar skulle göra ubåtar, ni vet såna där långa smörgåsar med massor av gottigt pålägg i mitten. Då passade jag på att larva iväg, tänkte gå ut på Vansbro på egen tass men hussen kom och följde med, så jag hann inte ens uppför trappen. När jag kom in igen så försökte jag igen men det var alltid någon tvåbening som såg vad jag hade för planer. Sen var det en jättesnäll tvåbening som lät mig diska en sån där ask som det varit mjukost med rökt renkött i, det var massor kvar i låddan, så jag var sysselsatt en bra stund. Sen kom det massor av bekanta tvåbeningar, som jag känner sen tidigare men då tyckte matten att det var så mycket folk inne att hon den taskmörten förpassade mig till kontoret och stängde dörren. Attans det va inte kul, så jag upphov min stämma och sjöng massor av sånger. Det gillade inte matten och jag fick en åthutning att jag skulle vara tyst för de hade möte, ja men jag ville ju vara med på det mötet men det ansåg inte de. Sen hörde jag ytterligare bekanta röster men inte fick jag komma ut för dä. Fast sen tog matten ut mig men då hade nästan alla gått, jädrans matte.


Idag har jag varit ute på gräsmattan och lekt för första gången på länge, matten hittade en pipboll som jag roat mig med.

 Tyvärr så var matten för långt ifrån och när jag var som busigast så gick det inge bra att ta bilder. Mattens kamera är för långsam, hon skulle tagit storkameran men hon orkade inte, typiskt slökärringar.  Jag har i alla fall roat mig kungligt idag och ätit krav färskpotatis med smör på, delat ett ägg med matten, ja hon fick vitan och jag åt gulan, hihi.  Vi kunde äta på altanen idag och det är inte ofta, så jag fick mitt taxkäk där oxå, idag bestod det av taxkulor med gräddfil  på, mumsigt värre. Här har solen skinit av och till men det är attans så varmt inne nu, så matten har kört kyla med värmepumpen, skönt blev det i alla fall.


Hoppsa att ni haft en bra dag runt om i Svedala och i Frankrike, hihi.


Taxpussiar i mängd.

 
 
Kasper

Kasper

29 juli 2011 22:37

Jag för min del tycker det var kolossalt omdömeslöst av dom att inte låta dig delta på mötet! Typisk mänsklig underskattning av oss hundar! Tänk, vad du kunde ha tillfört!
Okej att dom gav dig en massa gottigt, men ändå... fast egentligen var ju förlusten mest deras!!!!

http://kasperian2.blogspot.com

 
Berith

Berith

30 juli 2011 07:42

Oj så mycket gott då fått till livs ....var glad att du slapp vara med på mötet , de brukar vara tråkiga och inga tvåbeningar brukar ha tid att klia och klappa söta taxar då de har möte :))
Så kom då äntligen solen även till er , va härligt att kunna vara ute på gräsmattan och busa av sig lite :))

Ha det gott och hälsa din go´a matte från mig , varma kramar till er båda :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

30 juli 2011 08:15

Vilken skön utflykt du gjorde! Svala klinkergolv och mumsig mjukost med renkött låter gott! Tror nog att det varit bättre att låta dig vara med på mötet. Inte så kul att sitta och sjunga solo! Hoppas att det braiga altanvädret fortsätter... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

30 juli 2011 10:47

Det var inte snällt att stänga in dig när alla tvåbenta vänner var i ett annat rum, du hade säkert kunnat bidra med många kloka idéer på mötet så erfaren du är!
Skönt att nån i vårt avlånga land har sol för det kan man inte säga att vi har, jo den visar sig några sekunder mellan regnskurarna men det är allt!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

31 juli 2011 19:40

Vad kul att få åka på lite äventyr :) Och vad massa gott du fick smaka :)
Hmm, inte bra att matten glömde storkameran, du får påminna henne nästa gång ni ska nånstans så ni inte glömmer den.

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards