Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Regn och åter regn!

Av Felix och Inga-Lill - 5 september 2011 10:09

Bäst som det regnar kommer det en skur, skulle ut och göra en tvåa men det sket sig, blev så attans blöt att matten var tvungen att torka mig torr med en frottis, såg ut som jag varit i tortyrkammaren. Så ni förstår säkert att tvåan får vänta, här har det regnat hela natten, så jag föreslog hussen att han får knyta båten vid trappen, om jag ska ut någe mera i dag, hihi.


Gårdagen bjöd på blåsa, så det var tur att hussen var ankare annars vete katten om jag varit kvar på trakten, varmt och skönt va det i alla fall. Käket igår gick inte av för hackor, älgkött mumsigt värre. Lördagens käk var nästan lika gottigt med gryta på fläskkarré men det var väl inte mat vi skulle snacka om, hihi.


Matten säger att en blick säger mer än tusen ord, mina ögon är visst talande, så klart jag har tränat i 15 år så va väntar sig kärringen. Jag har nämeligen utövat en specialare va det gäller tiggeriet, först sätter man sig nära lägger an blicken "jag är så söööt", sen lägger man till i blicken "du har väl inte glömt mig", sist kommer följande in i blicken "ser gott ut det där, skulle jag kunna få en bit för jag är så hungrig". Det gäller att köra sötstilen, lägga rätt pälsen på huvudet så den blir så där sammetsmjuk, sätta upp en försynt tass. Skulle nu det inte hjälpa får man lägga till ett litet ynkligt gnäll, samtidigt som man trycker tassen lite på tvåbensbenet. Om det mot förmodan inte hjälper så lägger man huvudet gärna i armvecket på den man tigger av och klämmar lite försynt, dricker de kaffe så har det bäst effekt om det är armen som håller koppen. Detta brukar aldrig slå fel, för då får man verkligen fulla uppmärksamheten, gäller bara att se väldans oskyldig ut när de har hållit på att vicka ur koppen, hihi.


Jag måste erkänna att trots allt ovanstående tiggeriknep, så kan det faktiskt hända att de är obevekliga de däringa tvåbeningarna. Det hände mig igår kväll, hussen åt glass sån där god gräddglass med vanilj, som jag tycker så mycket om, trots att jag körde hela registret med tiggeriet så hade det ingen som helst effekt. Matten sa ifrån riktat till hussen "du ger inte Hillman av glassen, den är alldeles för söt", det var alltså glassen som var för söt inte jag, humf. Attans va sur jag blev och matten sa bara "du har fått en smörgås så du överlever nog". Det var just ordet "nog" som fastnade i min hjärna, har hon ingen som helst medkänsla med en stackars tax, hur kan hon vara så morbid, det är skamligt. Så nu har jag bestämt mig, jag tänker inte vakta matten någe mera när vi är själva hemma, för är det nån som vill ha na, så ta na för sjutton hakar!


Hoppsa att ni haft en braig helg och att ni inte behöver simma för att ut och göra era behov, hihi.


Taxpussar.

 
 
Kasper

Kasper

5 september 2011 15:48

Stackars dej Hillman, din matte veerkar inte vara just bättre än min!!! Så, stackars OSS!!!
Men du verkar ju vara en verklig expert, tror jag ska lära ett par knep av dej.
(Tur att vi lyckas bra IBLAND åtminstone.
Fast faktum är att du får godare käk än jag. Jag har aldrig fått älgkött, t.ex Ska be matte att hon läser dina inlägg MINST åtta gånger, så kanske till och med hon fattar vad en liten fin hund behöver... ;)

http://kasperian2.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

5 september 2011 19:13

Ja, jag förstår att du hängde upp dig på nog för det ger ju utrymme till att INTE överleva utan glassen, att de vågade chansa, skamligt!
Fast det var inget dumt käk du fick innan så kanske du fått nog tyckte matten men vi fyrbenta tycker annat och vi säger själv till när det är nog eller hur?
Verkar minsann som om vi bor grannar för vädret har varit samma här nästan.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

5 september 2011 21:23

Här har det precis börjat regna, så vi får väl se om det blir någon sista runda eller om jag får pinka på altan, där det i alla fall finns tak. Vi har nog mycket gemensamt när det gäller tiggeri, speciellt vid kvällsfikat när motståndskraften är låg hos både matten och hussen. Förstår inte vad din matte menar med söt glass. Klart den ska vara söt! LITE borde du allt fått. Kunde inte hussen smugglat åt dig en bit utan att matten såg? jag håller med dig helt om det där med "överlever nog". Efterfrågan på såna mattar är inte särskilt stor... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

6 september 2011 22:22

Usch vad tråkigt med regn :( Kan inte matten hålla ett paraply över dig när det regnar så du kan ut och göra både ettan och tvåan.

Kan tänka mig du fått in en bra tiggar stil med så många års övning ;)

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se/informatio

 
vimsan

vimsan

6 september 2011 22:55

Hahaha, jag tror nog att Hillman är MINST lika söt som glassen men det var ju inte Lördag :) Jo, de där sötknepen känner man till och en av våra jobbar på att se sååå oskyldig ut men hon har full koll på ätbara prylar :)
Kram Jam o spinn

http://www.metrobloggen.se/virrmaja

 
Gizmo

Gizmo

7 september 2011 14:12

Jodu.. nog sjutton släpade matte ut mig..
Det blev en lite annorlunda promenad, såg ngt skumt.. Men det får du läsa om på min sida..
ÄLGkött. vilken lyx du har då.. Tror det blir
köttbullar och makaroner här idag.. Hmm jag får ut o skaffa en älg...haha..

ha det gott
Gizmo

http://gizmopojken.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

8 september 2011 11:30

Ja du verkar ha samma skitväder som oss. Man har inte alls det minsta lust för varken ettan eller tvån. Och det ska visst vara så hela veckan. Nospussar från grabbarna i Norr

http://www.mrbamse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards