Mellan himmel och jord

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Felix och Inga-Lill - 14 november 2011 12:01

Nu har matten varit upptagen några dagar igen, pypiskt för då får inte jag vare sig blogga eller läsa ute hos er, fnys. I morse må ni tro att Kung Bore slog till ordentligt, minus 9,4 jag lovar att jag hade extra bråttom när ettan skulle göras, tvi attan va kallt det kändes, åja jag vänjer väl mig hoppas jag.


Helgen har förflutit i lättjans tecken för mig men igår fick jag i alla fall matten att ta med kameran ut, va tror ni hände efter några bilder, så dog brattebriet matten trodde att det berodde på kylan men det var bara minus 2,5 då. Nä, då det var slut i brattebrina, men här kommer i alla fall några av de bilder som matten knäppte.

Här vet jag att Kurre hade varit och sprungit, jag tror att han bor under garagetaket, där har han det varmt för hussen har hittat hans matföråd, hihi.


Tänk va långsamma mattar kan vara, "ska du stå där länge och glo, hihi". Har ni sett att vi fått snö, den ligger kvar men det är inge mycke. 


Här ser ni   att vi inte har några mängder med snö men det är i alla fall lite vitt ute, blev lite ljusare men idag så skiner solen och det är ganska varmt ute just i solen i alla fall. Ska försöka att lura med mig matten ut en sväng bara hon har petat ned några rader här.


Helgens mat, var helt fantastisk på fredagen så fick jag kycklingfilé jättemycket, hihi. I lördags åt jag stekt fläsk, fast då fick jag bara pyttelite för det var för salt för mig. Igår fick jag först rått älgkött och sen fick jag stekt älgbiff, mycket gottigt. I fredags trodde jag matten blivit snurrig, för när jag frågade vad hon gjorde så sa hon att hon "bakko stomp". Det må ni tro va jättesmarrigt och jag har fått smaka varje kväll till fikat, hihi.


Hoppsa att ni alla haft det bra sen vi hördes vid sist, inte lätt när matten är gräsänka att få tiden att räcka till, hon har snurrat runt som en karusell med allt som skulle göras, elda i kaninen, springa ut med mig, diska, tvätta, laga mat, vara social med mig och Lill-hussen, hihi. Så ni kanske förstår varför jag inte haft tid med zybervärlden, hihi.


Taxpussar i mängd.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards