Mellan himmel och jord

Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Felix och Inga-Lill - 24 februari 2011 10:27

hela dan men matte var hemma förstås men hon räknas inte, hihi. Vi hade 21,5 minusar igår morse, så vi var inte så intressade att vara ute, när solen dök upp sa matte nu blir det snart varmare ute och vi kan gå en sväng men det sket sig, för det kom moln som drog för solen men vermaturen steg inte nämnvärt. Jag och matte var ute en vända med koppel men det blev inte så långt för jag blev tassfrösen. Sen när husse och Lill-husse kom hem så åt vi kyckling helstekt i ugnen, vi fick fille bitar på taxkulorna mumsigt värre. Sen till kvällsfikat bjöd matte på färsk sockerkaka, alldeles ljummen var det sånt smarr en vanlig vardag är inte dåligt.


Idag vaknade vi till nästan mildväder, bara minus 16 då går det an att gå ut, utan att frysa varken rumpa eller tassar. Fast matte och jag blev oense, för jag tyckte det var så kallt så jag kunde gott göra ettan på bron men det ansåg inte matte som lyfte mig under vid svansroten och flyttade ned mig, fast jag hann med ett par droppar på trappen. Det ska jag akta mig för i fortsättningen för jistanes vicket ovett jag fick, är nog bäst att gå ner från bron hädanefter. Vi var inte ute hos er en nå alls igår men matte lovade att under kvällen så ska vi gå ut och kika va ni haft för er, matte hade fullt upp med oss igår, säger hon ja. Fast vi som är så beskedliga kan väl ändå inte tagit sån tid, hihi.


Taxkramisar från er vän Hillman.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards