Mellan himmel och jord

Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Felix och Inga-Lill - 17 mars 2011 17:39

Matten har varit upptagen och då får inte vi va på bloggen alls, det gillas inte alls av oss kan vi upplysa om, fast vi har ingen talan. Idag har det varit så där ruggigt som det blir ibland, solen har lyst men det har känts som snö i luften, ingen av oss ville vara ute någon längre stund. Skönast på soffan i solen, när den lyser in känns det som sommar men när man kommer ut, är det värre än vinter. Minusar i morse igen massor hela 21 stycken, nu vill vi ha vår det droppade från taken igår men idag har det inte varit så mycket till takdropp. 


Vi måste berätta om vad vi käkade igår, ugnspannekaka med stekt bacon, mumisgt värre men idag så blev det inge gottigt på käket alls. Matten hade glömt att ta upp mat ur fnysen så hon gjorde en soppa i stället kryddstark, så vi blev utan gottigt på käket. Nu får kärringen skärpa sig, för annars går vi i puss strejk, hihi.


Hoppsa att ni har bättre mattar som förstår att era fyrbenta inte ska behöva vara utan gottigheter, sen hoppsar vi att ni har varmt och skönt med vår i luften. Idag såg matten och jag (Illerson) Kurre, han gick upp på bakbenen och stirrade på mig som om han skulle sätta mig på plats men jag var upptagen med ettan så han fick vänta. Prexis när jag var klar så rusade den rackarn upp i stortallen, sen satte han sig på en gren och blängde surt på mig, vadå jag hade bara tänkt lattja lite med honom, hihi. Synd att inte Hillman fick syn på honom för då hade det blivit åka av, hihi. Vadå (säger Hillman) jag hade nog inte jagat jag heller, för när man utför sina högst personliga behov så har i alla fall inte jag tid med kurrar, på tal om kurrar, nu går vi och tigger lite godis av matten, hihi.


Taxkramisar från busiga brorsor.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards