Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Slappardagar!

Av Felix och Inga-Lill - 12 januari 2012 17:36

Jaha, då har matten varit ute och fotat lite men hon var ute på fel dag, för då var det kallt minus 15, dagen efter var det bara minus 5 och då hade jag kunnat hänga med. Matten säger att det blir inte så fina bilder när solen inte lyser, vadå det är väl mig hon ska fota och ingen jädrans natur heller, hihi.

Det här är bästa bilden tycker jag för det är på vägen in mot stugan där tjejen bor som brukar vara här, hihi.


 Här syns det faktiskt att det är kallt, efter den här bilden kom matten in, för hon frös om sina tassar, jag de som höll i bildgrunkan, hihi.


Den här är tagen i söndags förmidda, det hade snöat under natten och var nästan lite magiskt, tänk det tyckte jag oxå när jag var ute och gjorde morgon ettan. Idag hade det kommit ännu mera snö men både jag och hussen har föredragit soffan, för hussen är väldans förkyld, hihi.


Nu får ni ha det så skönt, där ute i den bistra vinterkvällen, för jag ska äta ugnspannekaka, det är smarrigt värre.


Taxpussisar i mängd från en frösen Hillman, minus 15 grader och jag måste ut, attans oxå.        

 
 
 Rudi

Rudi

12 januari 2012 19:49

Men vad fint du har det i din skog! Min är grön :-( Nu blev jag allt avundsjuk. För att inte tala om hur avis jag är på pannkakan! När matten gör ungspannkaka gör hon alltid med grönkål i och det blir ju mest bara grönt och så....

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

14 januari 2012 11:59

Nä, ugnspannekaka ska va utan grönt, fläsk går bra för det är godaste fyllningen men annars går det braigt utan oxå, hihi.

Taxpussar.

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

12 januari 2012 22:36

Åhh vilka vackra vinterbilder som matten tagit :) Fast det är inte skönt med -15 grader ute, burr burr vad kallt :(

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Felix och Inga-Lill

14 januari 2012 12:00

I morse var det bara -9, så det var rena lenvädret, hihi.

Taxpussar.

 
Kasper

Kasper

12 januari 2012 22:57

Måste ju erkänna att det är VACKERT hos dej med all snö! Hos mig skiftar det mellan regn och snöglopp... Lite tunn blötsnö ligger kvar, men bara nån enda centimeter, så det är ju ingenting!
Ruggigt är det ute! Inte ens friskt och skönt!!
Tur för både dej och mej att det finns kaminer och ved spisar och sånt! :)

http://kasperian2.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

14 januari 2012 12:01

Vespisen är guld värd, för den värmer så gott och matten kan laga mat på den om vi blir strömlösa, hihi.

Taxpussar.

 
Gizmo

Gizmo

12 januari 2012 23:11

Åhhhh.. så fint..
Om du tittar hos mig så förstår du att jag hellre vill ha SNÖ här hos mig också.

http://gizmopojken.blogg.se

Felix och Inga-Lill

14 januari 2012 12:02

Det skulle snöa på östkusten idag, så snart har nog hela landet snö, hoppsar jag i alla fall.

Taxpussar.

 
Ludde

Ludde

12 januari 2012 23:56

Vilka smarriga jul- och nyårstallrikar du fick! Synd att du har det så svinkallt bara, men tur att ni klarade av strömavbrotten utan för stora problem. Det är ju bra att en och annan dag inte är lika kall så du hinner ut och göra några tvåor också... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

14 januari 2012 12:03

Visst är det tur men jag har en braig husse, som springer ut med mig och sen bär han in mig om det är för kallt och det är det ju nästan jämt, hihi.

Taxpussar.

 
Aamor

Aamor

13 januari 2012 18:00

Vilka fina bilder, ser helt magiskt ut, åh vad vi är avis på er snö men inte kylan, lite snö kunde vi också fått tycker jag!
Ugnspannkaka säger du, det åt jag idag och jag håller med - mumsigt värre!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

Felix och Inga-Lill

14 januari 2012 12:04

Ska försöka att frusta ned lite snö nästa gång den kommer här, fast idag skulle nästan hela landet få snö t o m på Gotland.

Taxpussar.

 
Misster Cassis

Misster Cassis

14 januari 2012 16:27

Ugnspannkaka - kan man verkligen äta sånt? Utan ont i maggan?
Mina snälla tvåbeningar testar olika slags mat på mig, men jag gillar fint torrfoder, lättkokt alaskapollok å gott vatten allra mest. De´ e´ appsålut allra bäst!
Skalade räkor kan vara lite kul ibland, för dom kan man gå en brottningsmatch med först in man tuggar i sig dom.
Min matte fotgrasifierar oxå, mest mig förståss, men jag är så svår att fånga på bild eftersom jag e´ så helsvart. Ännu värre blir´e när jag blundar för då syns inte ens mina vackra ögon. Tihi!

http://misstercassis.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

16 januari 2012 12:46

Jag kan äta det mesta, ett litet axplock på sånt som jag gillar. Rått älgkött, både malt och hela bitar. Älgfärsbiffar och köttebullar utan lök och krydderier, älgfilé, kycklingfilé, fläskfilé, stekt och kokt älg, fläsk, fisk och fågel. Sen har vi hundpannkaka (tunnpannkaka), fläskpannkaka, ugnspannkaka, räkor, smörgås, bullar utan socker, dessertost, alla sorters grönsaker och all sorts frukt. Med andra ord allt som går att tugga går att svälja utom petatis för det äter jag inte.

Katter kan nog inte äta lika mycket konstifika saker som vi taxar men mycket av det jag äter kan du säkert äta. Rå köttfärs helst av älg eller oxe är väldans fin kattmat men alla äter inte det. Du är ju ett rovdjur, så jag är säker på att du gillar kyckling om matten kokar eller steker något utan kryddor förstås. För det är kryddorna som får våra magar att packa ihop och lever, ska man vara sparsam med för det är lite fränt.

Hoppsa att du fått lite kött på benen så att säga, hihi.

Taxpussisar.

 
Misster Cassis

Misster Cassis

18 januari 2012 18:45

Tack Hillman för dina erfarna tips! Ska ta mig en riktig fundelerare. Återkommer med rappårt.

Nosbuff på dej! Och svansvift!

http://misstercassis.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

20 januari 2012 10:55

Matten kom på en sak till, Gourmet i påsar för katter det älskar matten ena valps, katt. Fast det måste vara i påse inte burk för då är det inge gottigt, hihi.

Taxpussar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards