Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

Katastrååf!

Av Felix och Inga-Lill - 3 februari 2012 08:49

Hör och häpna i morse när jag skulle ut för att göra ettan, då hade vermometern fått stora hippinalknäppen, den stod på minus 33, jag var säker på att nu fryser jag fast i backen men det gick bra. Så idag blir jag inne hund och jag önskar att jag hade en sån där hemlig kattlåda, vore underbart att slippa gå ut en sån här dag. Hussen var uppe tidigt och stöka sig men det var nog tur det för han tände i spisen. Inne när vi vaknade matten och jag var det bara plus 15 grader, för matten var tvungen att stänga av värmepumpen när det blev så griskallt. Sen glömde hon att slå på elementen tvi attan för kärringar med telfonminne, hihi.


Igår må ni tro att jag åt rått kalvkött, älg förstås smarrigt värre, sen stekte matten tunna små skivor av köttet till mig, utan krydderier förstås. Tvåbeningarna åt tai inspirerad gryta med ris, det går fint att krydda älgkött med chilisås och färsk ingefära, det blir så gott säger matten. Jag är nöjd om jag får utan krydderier jag, för min mage mår bäst då, inga starka kryddor här inte. Idag tror jag att det blir pizza om jag känner matten rätt, hihi.


Hoppsar att ni inte har den där rysskylan hos er, utan att ni kan gå ut och göra en etta utan att riskera att frysa fast, hihi.


Helgtaxpussisar i mängd, så hörs vi te veckan.

 
 
Ludde

Ludde

3 februari 2012 13:25

Jag tycker att du ska stanna inne så länge det är mer än 10 minusgrader om du inte får en extrapäls på dig. Mumsigt med älg, och hoppas att matten gör en god pizza till dig... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
 Rudi

Rudi

3 februari 2012 14:50

KAN man ens göra ettor i 33 minus?! Blir det inte till is på en gång då? Spännande experiment, tycker jag. Tretton minus med vind som biter i kinderna, det har vi i stället. Det räcker. Hoppas pizzan smakar!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Gizmo

Gizmo

3 februari 2012 16:18

Fy ända in i bubblan så kallt. Jag gjorde ettan i en faslig fart i natt då det var -15,6 DET tyckte jag var kallt.
Sov riktigt nära matte i sängen efter det kan du tro.
Idag ska visst tvåbeningarna äta varma mackor. Då brukar det bli ngn liten smakbit till mig också.
Håll dig varm kompis..
/Gizmo

http://gizmopojken.blogg.se

 
Aamor

Aamor

3 februari 2012 18:27

Usch vad kallt! Vi hade nästan hälften så kallt.
Du får nog hjälpa matte med minnet, hihi eller skaffa ugga i ett sånt där USB minne och plugga i henne, hjälpte inte på min men du kanske har bättre tur, hihi!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

3 februari 2012 23:29

Men hu vad kallt :( -33 grader låter som minst 20 grader för mycke. Tyckte det var attans kallt hos oss idag med en temp på runt -13 grader.
Inte bra med en matte med teflon minne när det är kallt ute och hon glömmer sätta på elementen.

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Kasper med fyra katter

Kasper med fyra katter

4 februari 2012 01:47

Näej, minus 33!!!!!!!!!!?????????????
Är det sant? Det är det förstås när du säger det, men i alla fall... TUR att du överlevde!
Fast 15 grader inomhus, det är det ganska ofta hemma hos mej på mornarna. Då tänds det upp i kaminen kan du tro, och alldeles framför den placerar sig både jag och matte. Och snart är hela huset varmt och gott igen. :)

http://kasperian2.blogspot.com

 
Edith

Edith

4 februari 2012 12:06

Tvi vale va' kallt du har det Hillman. Den kylan är inte att leka med. Själv hade jag minus 3 grader imorse och det är attans kallt här nere i södern. Sen blir det plusgrader på da'n så nu smälter all den fina snön iväg. Ha' det gott! Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Wille

Wille

4 februari 2012 23:12

Jojo det är till att smörja kråset hör jag......
Själv har jag aldrig smakat älgkött, men det kanske är gott. Däremot köttfärs och sådant det har jag smakat på.
Här har det också varit kallt idag, men "bara" -14 grader. Solen lyste så vi har tagit några sköna promenader också. ha en fortsatt bra helg nu ! Vi hörs !

http://willebuz.blogspot.com

 
Gizmo

Gizmo

6 februari 2012 14:24

FY bubblan så kallt. Hoppas det har vänt liite iaf nu!? Inte kul att pinka istappar ju..

http://gizmopojken.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards