Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Mildare!

Av Felix och Inga-Lill - 7 februari 2012 14:02

Det lägsta vi hade i vermatur denna gång var minus 37 grader, då ni kan man hålla sig för skratt, hihi. Mig har det i alla fall inte gått någon nöd på för jag har blivit ut- och inburen när det har varit så grisigt kallt. Sen har jag försettts med diverse gosaker inne, mumsigt värre med rått älgkött och smarrig fläskfilé i stekt form förstås och utan krydderier. Fast igår fick jag bara Cesar på kulorna för matten tyckte att korven de åt var för salt för mig.


Idag ska det visst bli pannbiff, så vi får se om matten steker en åt mig utan kryddor men man kan aldrig vara säker, matten skulle bakat idag men febern vill inte släppa sitt grepp om matten, så orken är inge vidare. Tur att man har hussen som man kan valla runt lite idag när det änteligen är bara 2,5 minusar, hihi. Sen har jag spårat hundflicka idag igen för nu är hon här hon som annars bor i Blekinge, fast när jag tänkte hälsa på så har hon åkt upp på fjället, där hon är med sina tvåbeningar och åker skidor på längden, hihi. Fråga mig inte hur det går till om hon har skidor på tassarna eller om hon springer före åkarna, man kan ju fundra, hihi.


Såg att ni har haft griskallt i hela landet, den där ryssen kan väl ta tebaks kylan igen, för vi har inge behov av sånt grisväder eller hur?


Nu ska matten gå ut och hämta potatis, ja hon förvarar den i våran bod, där det är lite mera lagom vermtur för potatis, tänk det är något som jag inte har förstått varför tvåbeningarna äter, för inte är det gott heller, jo i stekt form då är den ätbar, hihi.


Taxpussar.


 
 
Humlespunk

Humlespunk

7 februari 2012 17:12

Uäk, trettiosju minusgrader?
Här hade vi som mest TJUGOsju och det var tokkallt jue. Har nog aldrig eldat i kamin-stackaren så mycket som då.
Nu är det lite mer humana/hundomana minus nio.

http://humlespunk.wordpress.com

 
Gizmo

Gizmo

7 februari 2012 17:29

Fy så kallt ni har haft det..
Idag jublande jag för vi hade bara ca -4.
Det innebar en riktigt lång mysig promenad som även innehöll
en massa spring

http://gizmopojken.blogg.se

 
Kasper med fyra katter

Kasper med fyra katter

7 februari 2012 17:39

De där 37 graderna skulle då inte jag vilja vara med om! Tur för dej att det blivit drägligare nu. Tur också att du blev buren ut och in.
Tycker också att den där kylan gott kan stanna kvar där den är nu. Fast helst skulle den fara iväg ännu längre bort, till nånstans där det varken bor människor eller djur!!!! Till månen kanske?

http://kasperian2.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

7 februari 2012 17:59

Håller med om rysskylan, potatisen - inget att ha nått av det, hihi!
Hoppas din matte frisknar till snart.
Tur att inte bägge blir kassa samtidigt.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

7 februari 2012 18:56

Det är precis lagom kallt med två till tre grader minus. Lycka till med flickjakten! Hon kan väl inte vara uppe på fjället hela dagarna... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

8 februari 2012 23:53

Vad skönt att det blivit lite mindre minus grader hos er då för -37 grader låter som mins 30 grader för kallt :(
Vilken tur du har som blir buren ut och in :)

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Edith

Edith

9 februari 2012 14:37

Fy farao vilken frysvermatur du har haft. Hos mig var det bara 2 plusgrader i morse men nu har det stigit till 11 grader ... så nu försvinner snön fort som blixten. Vår i sikte! Dom där citronerna växer en timmes bilresa från oss. Men bilderna är tagna innan snön kom så nu har dom väl frusit. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Bröderna Bus och Busan

Bröderna Bus och Busan

9 februari 2012 14:46

Pannbiff borde du ju få. För go´e Hillmangrabben kan man väl inte motstå heller?! ;-)
Säg till din matte att krya på sig. Och valla husse riktigt länge, för en vallad tvåbening håller sig rask och rörlig - tillräckligt för att de ska orka att passa upp oss fyrbeningar, så väl kissemissar som voffisar! *hihihi*

Gosenosepussar, go´Hillman ♥

http://chinchebusan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards