Mellan himmel och jord

Alla inlägg den 8 december 2012

Av Felix och Inga-Lill - 8 december 2012 06:15

Igår fick jag åka bil, jädrans va skojsigt det var och varmt var det med både ute och i bilen, som ni vet så har jag en värmedyna i bilen. Den är jädrans så skön, men hussen den luringen har gömt den inne i min dyna så jag kan inte se den men känna kan jag, hihi. Det blev bara en tur på 20 mil fram och åter, matten var inne i nån konstifik butik, som hade allt möjligt, inge hundgodis dock men det hade de första gången de var inne och handlade. Tvåbeningarna kom ut med massor av kassar som de ställde där bak hos mig, ja inte så jag kunde komma åt dem men i alla fall, jag kände doften av allt gottigt ändå, hihi. Jag hade riktigt skönt igår, promenix på morgonen utan att frysa om tassarna, bara 5 minusar var det men det blev annat idag, då var det tre gånger så kallt, usch och tvi.


Jag har provat ett täcke som en av hundarna som bodde här förut hade, matten hade tvättat det så det doftade nästan inget alls tyvärr, för det hade nog varit enklare för mig att accepta om jag känt att det faktiskt var för hundar. Som alla hundar är jag lite misstänksam mot nya saker, jag blev lite stel och fick svårt att flytta tassarna men det är säkert nåt som går över, hihi. I alla fall så hade det nog inte hjälpt mot den där griskylan vi hade med minus 30 är man inte så karsk, tassarna bara försvinnde, inge mer med det.


Nu må ni tro att jag är surer på hussen, för han pös iväg idag igen, skulle hålla nån kurs idag, är det inte möten i Stockholm så är det kurser, fast kommer han hem med lika mycket grejer som sist så gör det inte så mycket. Jag fick en hel kasse med stora tuggben, såna där vita de tycker jag bäst om, sen låg det en mjukisörn i kassen och tänk den kan pipa. Matten har tagit bilder på den men vi kan ju inte få in det i da-tore, för den är ju kapputt den däringa kortläsaren, ny är beställd ända från Kina men det skulle ta ett par veckor, hihi.


Här har matten plockat upp några konstifika lysstakar i fönstren, de tänds när matten trycker på en knapp, fint blev det och ser rätt mysigt ut, hihi. Det är min första jul och det är lite spännande, matten har pratat om nåt träd som ska upp och några nissar, jag har ingen aning om vad det är men det visar sig väl. I alla fall så bakade hon nåt sorts lussebröd, med vit fuklad i, enligt mitt tycke väldans smarriga bullar men matten säger att saffran är giftigt för oss hundar så jag får inte smaka så mycket som jag själv vill. Ändå är det bara lite saffran i bullarna för matten sa att det inte behövdes så mycket som hon i vanliga fall brukar ha i, allt för att jag skulle få smaka.


Jag känner mig lite pömsig, för än är det tidigt mot när jag brukar gå upp, jädrans hussen å pysa iväg så här mitt i natten, gäsp, jag som aldrig brukar krypa upp ur knopplådan förrän vid åtta halv nio, hihi.Nu fick jag lov att gå upp vid före sex, nä det är inte rättvist, hihi. Så nu tror jag att det vore skönt med en lite slummer, hihi.


Russelpussar i mängd.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards