Mellan himmel och jord

Alla inlägg den 10 december 2012

Av Felix och Inga-Lill - 10 december 2012 19:22

Idag var det ingen bra dag på förmiddan, för när matten och jag skulle gå ut, så kände jag nån doft på dörrposten och jag var snabb att sparka på den, men jädrar i min lilla låda va arg matten blev. Uj,uj det tänker jag inte göra om för så ilsken som den kärringen blev det tänker jag inte utsätta mig för igen. Jag som trodde att matten inte kunde bli så arger, men nu vet jag bättre. Hon har blivit arg förut när jag försökte mopsa upp mig men det hade jag inget för, hon bara tog mitt fägg mellan sina fingrar och spände ögonen i mig och sa det där gör du inte om och jag har inte provat någe mera heller men så arg som hon blev när jag sparkade på dörrposten, så arg har jag inte sett henne förut. 


Fast hon är inte långsint och när vi kom in var hon som vanligt en snäll och hygglig matten, för jag fick en tom stor petflaska att fara runt med och jag som fick en hink med handtag på igår, hihi. Så nu har jag att roa mig med när jag har tråkigt och det är för kallt att vara ute på några längre rundor. Den där flaskan hade jag riktigt skojsigt med, rullade den runt och skällde på den, blev lite väl het och rev tag i trasmattan medan jag storskällde med mattan i munnen, ni kan säkerligen gissa hur det lät, matten skrattade gott åt mig, hihi.


Här är det 20 minusar och hussen eldar i den däringa kaminen, så det är varmt och skönt inne, tur är väl det när man varit ute och frusit, hihi. Hoppsar att ni har det braigt runt om i landet och inte snöat inne, såg på tv igår hur det kan vara när det snöar och blåser, här kommer snön mest på tvären runt huset men idag så kom det ett stilla snöfall, hihi. Nu ska jag och matten ha oss en macka till kaffet, bara så ni inte tror att jag bara smäller i mig gosaker, hihi.


Russelpussar.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards