Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 14 juni 2009

Regn och åter regn

Av Felix och Inga-Lill - 14 juni 2009 11:39

De där vädergubbarna vet inte vad de pratar om, det skulle bli uppehåll hos oss idag. Vart tog det vägen, här regnar det igen och vi som hade bespetsat oss på en promenix. Matte ska inte inbilla sig att vi tänker följa med om det regnar, stora droppar som hamnar på ryggen, usch tvi vad jag hatar regn.


Nej, blir det inte bättre väder snart så ska jag gå i ide, det finns väl något gammalt björnide, som man kan låna av nalle under sommaren. Jag vill ha sol och värme, här är det bara 10 grader varmt, tyvärr så känns det som 3 grader. Ingen värme alls, nej nu går jag och lägger mig på soffan och hoppas att det blir bättre till eftermiddan, då kanske det blir en promenix.


Taxpussar på er.

 
 
Milton

Milton

14 juni 2009 13:41

Ja jag håller med bara regn och åter regn dessutom blåser det, jag vägrar att gå ut. Hoppas att det vänder snart, så vi får lite sommar det är vi taxar värda. Kram Milton

http://taxenmilton

 
Ludde

Ludde

14 juni 2009 20:51

Hu och usch! Jag längtar också till solen! Det var bättre när Pohlman skötte vädret säger husse. Slafs!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

14 juni 2009 21:43

Självklart får jag lön.
Alltid korv, köttbullar eller blodpuddning när jag letar upp svampen.
Så bjuds jag på svampmackor också (idag var det murkelsås).
Matte förädlar ju svamp på olika sätt och säljer en del också.
Då händer det att jag helt plötsligt kan ha egna pengar att shoppa loss för i Grisöronaffären.
Det är alltså lönade att vara svamphund.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

15 juni 2009 10:30

ja vems påhitt är det här regnet eg? honom vill vi kissa på!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards