Mellan himmel och jord

Alla inlägg under juni 2009

Av Felix och Inga-Lill - 14 juni 2009 22:11

Till trots eller tack vare det dåliga vädret så gjorde matte en tårta som plåster på såren, ja vi har inte gjort illa oss men regnandet kan göra vem som helst trasig. Hon skulle göra en rulltårta som blev misslyckad, så det blev grädde och jordgubbar emellan i stället för sylt. Väldigt smaskens men som vanligt så tycker jag och brorsan att vi fick alldeles för lite, i våra långsmala magar går det i mycket smaskens men tyvärr så har inte matte fattat det ännu.


Nu är det sovdags, hoppas det blir bättre väder i morgon matte skulle behöva fota lite och det går inte i detta ösregn.


Nattispussar till alla.

Av Felix och Inga-Lill - 14 juni 2009 11:39

De där vädergubbarna vet inte vad de pratar om, det skulle bli uppehåll hos oss idag. Vart tog det vägen, här regnar det igen och vi som hade bespetsat oss på en promenix. Matte ska inte inbilla sig att vi tänker följa med om det regnar, stora droppar som hamnar på ryggen, usch tvi vad jag hatar regn.


Nej, blir det inte bättre väder snart så ska jag gå i ide, det finns väl något gammalt björnide, som man kan låna av nalle under sommaren. Jag vill ha sol och värme, här är det bara 10 grader varmt, tyvärr så känns det som 3 grader. Ingen värme alls, nej nu går jag och lägger mig på soffan och hoppas att det blir bättre till eftermiddan, då kanske det blir en promenix.


Taxpussar på er.

Av Felix och Inga-Lill - 12 juni 2009 17:46

Ja, jag lovad bilder men matte glömde kameran hemma så det blir inga bilder från vår utflykt. Min matte är lite snurrig tycker jag, vi var i alla fall ned till Kyrkbyn och lämnade lite grejor som skulle vidare söder över. Matte var in på en butik och handlade godis, inte till oss utan till lillhusse för att han fixade mattes dator. Sen åkte vi en annan väg hem i hopp om att få se en björn men det enda vi såg var massor av kossor. Det var brun/vita, svart/vita, bara vita, bruna och svarta, en del var fjällkor och sen var det helt vanliga kor, sen såg vi några hundar. Illerson och jag hade fullt sjå att hinna med allt, brorsan gnällde på kossorna och jag gnällde på hundarna. Det var livat i bilen vill jag lova, när vi var tillbaka hemma så fick vi hundgodis eftersom vi inte får smaka sött godis.


Matte har bytt namn på mig idag, jag har fått heta Heffaklumpen, kärt barn har många namn säger matte men jag tycker nog bäst om Hillis i alla fall.


Taxkramisar i mängd från två trötta taxar.

Av Felix och Inga-Lill - 12 juni 2009 10:01

Idag kommer vi att vara på resande tass, återkommer om vad vi gjort till kvällen.


Taxpussar i mängd.

Av Felix och Inga-Lill - 11 juni 2009 11:39

Nu är min matte billig och hon är till salu, så mycket ni vet det. Hon har nämligen glömt att köpa Frolic, hur kan hon glömma något så viktigt. Enligt brorsan så är husse oxå till salu, sen han lurade ut brorsan i hällande ösregn. Vad än brorsan gillar så är det inte vatten, inte jag heller för den delen.


Efter mycket tjurande ifrån oss två taxar så har de i alla fall kommit på, att det är bäst att åka och köpa Frolic, det hade de kunnat komma på igår. Ett helt dygn med bara några ynka godisar, det är för eländigt. Så nu kommer vi att vara på resande tass i några timmar.


Mera elände mattes dator måst installeras om, men hon får låna husses dator under tiden. Bara krångligt att installera bilder, för de ligger nämligen i mattes dator. Det här kommer nog att ta sin rundliga tid men sen ska väl allt vara ok, hoppas matte.


Vädret är oxå skräp, helt åt skogen skulle man kunna säga, bara regn och regnskurar knappa 10 plusgrader. Jag vill ha sommar bums, inget mera slask och inget mera krångel med datorer.


Blöta taxkramisar.

Av Felix och Inga-Lill - 10 juni 2009 12:40

Ville visa stället vi står och sniffar på, om ni tittar noga så ser ni två älgar som ligger ner. Det är en bild tagen inifrån rummet genom glasfönstret och det var egentligen vår halvtama kurre som skulle fotas. Ni må tro att det är en ilsken herre åtminstone när han fått något gott av matte.


Hittade inte någon sommarbild, men det kommer bara vädret blir lite bättre. Här är det nästan så gråruggigt att man nästan skulle behöva ta med blixt även utomhus, säger matte. Någon promenix blir det inte idag, den får väntan tills vädret blir bättre, bara 10 grader varmt här och regnet hänger ända ner i trädtopparna. Jag tror att det får bli slappning på soffan idag oxå, hoppas att det blir bättre väder till kvällen, så vi får en promenix då i stället.


Taxkramisar från ett ruggigt NV Dalarna.

Av Felix och Inga-Lill - 9 juni 2009 09:13

Ja, nu är det inte något snöre det handlar om utan min lillhusse ska fixa med våran dator, för att få lite mera fart i burken. Det är tur att det finns en datatekniker i huset, då blir det inte så dyrt. Matte får säkert låna husses bärbara men det blir inget upplägg av bilder än på ett tag i alla fall.


Hoppas att ni har det bra där ute i bloggvärlden, här är det finare väder än det varit på länge. Så idag ska husse grilla såna där kryddiga korvar, undras om husse tänker grilla något åt oss oxå.


Tack för receptet på hundkex, matte tänker testa det nån dag som hon säger. Nu undrar hon om det går lika bra med rapsolja, för någon olivolja har hon inte hemma och på den lilla butik som vi har finns inte sådana finesser och skulle det mot förmodan finnas så är nog prislappen det tredubbla mot andra ställen, säger matte.


Taxkramisar till alla goa vänner.

Av Felix och Inga-Lill - 8 juni 2009 22:59

Matte har haft huvudvärk hela dagen, så det blir nog inte så mycket skrivet. Jag känner mig oxå lite sleten idag, så jag har mest legat på soffan och värmt på brorsan. Matte har haft en del papper som hon var tvungen att få färdiga på förmiddan. Får se om det blir mera skrivet under morgondagen, nu ska i alla fall jag gå och slagga, gäsp.


Suss gott på er.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards