Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Sälen resa!

Av Felix och Inga-Lill - 20 oktober 2009 17:03

Idag fick vi åka med till Sälen och köpa hundmat, hundshopen har massor med godis och alla tillbehör som en hund kan behöva.

 

Har ni sett så mycket smaskens, matte köpte lösgodis åt oss idag. Vi fick tyvärr inte följa med in för det var en stor hund där.

 

Här är det ännu mera godis, för alla sortes hundar finns det något här i hyllorna. Skulle ni åka till Sälen så måste ni bara besöka det här stället, Hundshopen ligger i norra ändan i byn Sälen, man åker förbi ICA och fortsätter norrut, när man kommer fram till Shell, så ligger butiken alldeles bredvid. De har massor av hundmat och även mat till andra djur. Koppel, halsband, leksaker, tortyrprodukter (läs schampo, saxar, trimknivar osv) hundbäddar filtar allt som du kan tänka dig.

     

Så här ser Hundfjället ut idag på eftermiddan, de har börjat lägga snö i pisterna men än lär det dröja innan det går att åka utför.


När vi kom hem gjorde matte pyttipanna med grädde det var smaskens, nu har vi käkat vår hundmat och fått godis så nu ska vi slappa och kanske tigga lite mera lösgodis.


Taxkramisar och hoppas att ni får en bra kväll. 

 
 
Aamor

Aamor

20 oktober 2009 17:49

Jisses, det måste ha varit rena tortyren att ni inte fick följa med in där? Kunde ni inte jaga ut den store?

Jag älskar vår djuraffär och tjejerna som har den fast de klipper mina klor. Man får ju alltid nått gott!

Vov på er!

http://aamor.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

20 oktober 2009 18:23

Åhhhhh vad jag blir AVUNDSJUUUUUUUUUK!!!!!!!!!
Precis så där såg det ut i min Grisöronaffär som inte finns längre!
De skulle ju ha öppnat på att annat ställe men så fick ägaren en hjärtinfarkt så det blir ingen affär för hans del.
Skit!
Men jag har en ganska bra i Eskilstuna.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

20 oktober 2009 18:43

Jisses så mycket gottigt det fanns i den butiken! Den skulle vi gärna besöka någon gång.
Puss puss!

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

 
Milton

Milton

20 oktober 2009 20:38

Det var en jätte fin affär, va mycket godis dom har, men jag föredrar hembakad sockerkaka det är mums fillibabba.Ja man ser att det är snö i backarna, men att det behövs mer snö. Godis kramar Milton

http://taxenmilton

 
Ingen bild

malte o snoki

20 oktober 2009 21:39

å vilket hundgottaparadis!!! mumselimums! nedrigt att ni inte fick följa med in, den där stora hunden kunde väl gått ut!
slafspuss

 
Ludde

Ludde

20 oktober 2009 23:39

Det var snällt av eran matte att inte skrämma den stora fega hunden genom att ta med er in. Han hade säkert blivit jätteskraj för två starka jakthundar. och tuppat av... Jag kan nog tänka mig en liten skidsemester i Sälen och en liten avstickare till er och äta varm sockerkaka. Ska höra med husse...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Lillen

Lillen

21 oktober 2009 09:53

Vilket himmelrike *viftar på svansen och dreglar*
Synd att ni inte fick följa med in ....Men snällt av eran go´a matte att handla åt er *viftar på svansen*
Matte brukar handla på Granngården där de har en avdelning med hundgodis och hundmat...men matte säger då jag visar henne dessa underbara bilder att de har inte lika mycket gott på Granngården som de har i denna gudomliga butik *viftar på svansen *
*nospussar* och kram till eran go´a matte !!

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas

21 oktober 2009 11:31

matte sur som ättika för mattes bil dog nyss...
hurra säger vi då är matte hemma med oss!!
slafspussar

 
Tuffa & Grynet

Tuffa & Grynet

21 oktober 2009 23:41

HUND-fjället...? Bor det massor av hundar där kantänkas?

Hoppas ni fick massor av gotter med er hem! Vi brukar titta menande på dom stora, rökta oxbenen när vi är på hund-godis-affärer, men det lyckas sällan...

http://tuffabriard.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards