Mellan himmel och jord

Alla inlägg den 4 december 2009

Av Felix och Inga-Lill - 4 december 2009 10:16

Idag är det milt bara minus 2,5 grader, så vi vart inge frusna på morgonrundan. Det slänger lite snö i luften och vi skulle visst få sånt väder hela dagen. Bra att den där griskylan har försvunnit för den här gången, matte hostar och snorar men det är ingen knorr på tanten än i alla fall. Jag har nyss ätit min frukost och så slängde jag efter med lite filigryn, det har blivit en vana som är svår att motstå.


Du Aamor, en Snoddas är en mjuk chokladkaka med glasyr av choklad med kaffesmak och kokos på. Den har nog flera namn men i Sju sortes kakor heter den så, riktigt smaskig var den men någon glasyr fick vi inte utan bara av själva mjukdelen. Matte säger att glasyren är för söt, den består av florsocker, vaniljsocker, kakao, kallt kaffe och smör, så den fick vi minsann inte smaka men kakan var god och den fick vi smaka på av både husse och matte. Vi hade nog gärna smakat på glasyren oxå men det hette slipp.


På agendan idag är det inte mycket, husse har gått ut en sväng men vi hade nog tänkt sova om en stund, Illerson snarkar redan men jag har lite mera som ska göras. Måste ut och se vad ni bloggvänner har haft för er, sen måste jag hålla lite koll på matte så hon stoppar i diskafinen på rätt sätt. Det där med att hålla koll är jobbigt ibland, går väl an så länge som matte sitter stilla men det brukar inte vara länge. Hon har pratat om att byta gardiner i rummet och sovrummet men jag vet inte om det blir idag, för ev så får vi hänga med upp på fjället för matte ska handla lite. Butiken vid Tandådalen har blivit Hemköp och hon skulle in dit och kika runt lite, jag tänker vakta dem noga idag så kanske vi får följa med.


Taxkramisar.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards