Mellan himmel och jord

Alla inlägg den 21 december 2009

Av Felix och Inga-Lill - 21 december 2009 15:01

jultomten fryser, julegran och klappar de fryser nog bort. Ja, ja fullt så illa är det nog inte men den där griskylan har kommit tillbaka igen. När vi skulle ut i morse stod termometern på minus 20,2 hur i hela fridens dar ska man hinna med mer än en snabbpink då. Det har inte gått under 19 minusgrader på hela dagen, nu har i alla fall matte satt upp varma gardiner i rummet, jag var med och kollade så hon fick det rätt, (får se om det blir någon bild).


Nu ska vi slappa en stund, idag blir det kyckling till middag, det gillar både jag och brorsan. Matte vill ha lite slapparmat för hon ska göra vaniljfudge ikväll, när det lugnat ned sig med övriga sysslor så hon får vara ifred. Vara ifred månne det är jag som är på tapeten då eller vad är det som är så ivägen. Jag får alltid höra att "Hillman flytta på dig annars trampar jag på dig", vadå? Var skulle jag vara om inte i mattes fötter för det är ju där det händer saker och jag är väldigt nyfiken, man är väl tax.


Taxkramisar från en nyfiken Hillman.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards