Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 1 april 2010

Mardröm!!

Av Felix och Inga-Lill - 1 april 2010 14:35

Vi vaknade efter vår middagslur och tittade ut och då var det alldeles vitt ute, ve och fasa vi har sovit över hela påsken, pingsten, midsommar och hela den underbara sommaren samt den för oss så fina hösten. För när vi såg all snö så förstod vi att det är julen som står för dörren och inte påsken. Hjälp snälla ta oss ifrån den här mardrömmen, Illerson nyp mig i örat är du bussig, så jag vaknar. Jaså, jag är vaken men då är det ingen mardröm det är verkligen alldeles vitt ute. Åh, jag blir så ledsen, men å andra sidan är jag säker på att det verkligen är april för det hörde jag matte sa i morse, puh måste ha vart nåt i kulorna som vi fick i morse, det är inte bra med såna här chocker.


Inget skämt den här gången heller om man bortser från mattes putslustigheter om att "kommer nu", för detta går jag på varje gång trots att jag borde se att hon narras men då kör jag igång skällandet och då hänger Illerson med ut för att titta vem som kommer.  Attans att hon inte skäms, lura gamla taxar på det viset.


Glada Påsk taxkramisar i mängd.

 
 
Milton

Milton

1 april 2010 19:20

Ja då får jag önska er en glad och god Jul ifrån er kompis Milton som iallafall har lite vår, men är lite gramse med matten hon fattar inte skoj. Ha det gottigt med mycket gos och ägg kramisar

http://taxenmilton

 
Edith

Edith

1 april 2010 21:32

Om det är till någon tröst så är det vitt hos mig också. Ganska mycket snö kvar. Men håll ut ... snart är våren här. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Aamor

Aamor

1 april 2010 22:21

Nä, inte snällt men attans kul att luras så!
Vad trist att ni fått sånt vitt skit igen. Hoppas Påsken skrämmer bort det!

Glad Påsk!

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

1 april 2010 22:44

Påsktaxkramisar på er också!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Berith

Berith

2 april 2010 08:55

Vilken chock det måste ha varit att vakna upp till ett jul landskap i april ....
Gumman Tö har äntligen kommit hit ...men det är fruktansvärt mycket snö kvar , så det lär dröja innan vi får se barmark *viftar på svansen*
Matte sa att människan som kallas för SMHI sagt att Kung Bore skulle återvända till våra trakter under påsk..jag hoppas att den där SMHI människan har fel *viftar på svansen*
Önskar er och eran go´a människofamilj en mysig långfredag , nospussar från mig och varma kramar från matte *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Viggo & Emma

Viggo & Emma

2 april 2010 09:29

Påskiga kramar från oss!!!

http://bloggofadog.bloggplatsen.se

 
Sigge

Sigge

2 april 2010 19:42

Byr genast foder!
Det verkar som det orsakar allvarliga hallonsensationer.
Här har det varit sol. strålande sol och fågelkvitter ihop med miljarder spagropar och översvämmningar

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

2 april 2010 20:04

Ja nu får ni känna hur vi har det. Matte säger att den här snön ligger nog till i November, och då kommer det ny. Fast idag har det varit riktigt varmt +8 grader, så man märker att den sjunker ihop. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Milton

Milton

2 april 2010 21:26

Massor med påsk pussar o kramar till er Killar. Hoppas ni har fått lite påskgodis, Milton

http://taxenmilton

 
Anna med flock

Anna med flock

5 april 2010 08:54

Vi vill tacka för kommentaren hos oss, nu börjar vi återgå till vardagens lunk så smått igen efter det inträffade.

Ja fy för allt det vita, vi hade också vit mark när vi vaknade... suck... igår krokus, idag snö :( Ge oss våren tillbaka!

http://timsevimse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards