Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Våren på väg!

Av Felix och Inga-Lill - 13 april 2010 18:05

Här har änteligen våren kommit i alla fall så har Tandån släppt sin is och forsar fram som en älv. Vi har slappat på soffan idag för det var för kallt på altanen, blåste nordväst vind och då blir det kallt här. Skönt att sola inomhus, där solen har lyst in där har brorsan placera röven, han är världens soldyrkare så jag behöver inte leta, för att veta var han är.


Matte har haft annat än bloggen för sig idag, men hon har gjort smaskig mat idag, så vi har hålllit oss framme. Hon tog upp sista skinkan ur frysen, den var kokt så hon stekte den i tunna skivor, för det är ingen som är direkt sugen på kall mat en sån här dag. Naturligtvis fick vi smaka innan hon stekte den, sen blev det stekt ägg och stekt potatis till. Riktigt gottigt måste jag säga, sen fick vi hundmat och frolicar så nu är både jag och brorsan riktigt mätta.


Ni får ha en bra kväll runt om i det vårliga Sverige och så sänder jag en speciell hälsning till Edith som kanske är framme i Paris vid det här laget.


Taxkramisar.

 
 
Ingen bild

malte o snoken

13 april 2010 18:32

å det lät gottigt det där som matten stekte till! undrar just om man skulle tigga lite skinka ikväll kanske...hmmm...

 
Aamor

Aamor

13 april 2010 20:46

Brossan är kanske lite frusen om ändan!
Låter som en riktigt mumsig middag och nu kan ni vila gott med mätta magar!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

13 april 2010 21:40

Ja vi har också snart vår, så varmt som det nu helt plötsligt blev hos oss. Snart har snön sjunkit ihop helt. Det är underbart. Vi håller på för fullt med vårat packande, nu är det en vecka kvar tills vi kommer till vårat nya hem. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se.

 
Ludde

Ludde

13 april 2010 23:29

Kul att solen tittade in till er också. God mat får ni visst alltid av eran duktiga matte. Husse köpte några morotskakor till mig på caféet, men jag var lite för stirrig för att vilja äta just då, men hemma åt jag och de var goda. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Lillen

Lillen

14 april 2010 08:04

Godmorgon grabbar =)
Det är gott att ligga och "jäsa" i solen ...jag är en riktigt soldyrkare *viftar på svansen*
Sådan matte sådan hund *blink*
Önskar er och eran go´a människofamilj en bra dag , nospussar från mig och varma kramar från matte *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malte o snoken

14 april 2010 19:25

ska vi byta mattar, våran är krasslig o gnällig o inte tillstymelsen till skinka här...

 
Sigge

Sigge

14 april 2010 20:45

Va skönt att våren äntligen visar sej hos er också.
Men de där kalla vindarna de har blåst här också.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards