Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Tack för alla kommentarer!

Av Felix och Inga-Lill - 19 april 2010 10:34

Här är det vinter igen, haglade igår så det blev vitt på backen sen började det på att snöa. I natt var det nästan 7 minus, när vi var ut på morgonrundan minus 4, fortsätter det här blir det inte roligt.


Vi hade tänkt att ta lite bilder i dag på morgonen men matte var för seg så det blev husse som följde med ut, vi får se om vi får ut slöfian, under dagen. Igår så gjorde matte pizza det var smaskens, sen fick vi taxkulor och frolicar, fikade med bullar igår kväll. Matte kallar oss för bulldoggar, men vi tittade på varannn och vi ser inte alls ut som dessa hoptryckta nosar. Här är det långa och ståtliga nosar och inga små hopklämda, så inte vet vi var matte fick det ifrån.


Hoppas att ni haft en bra helg, med fint väder för här har varit griskallt alla dagar. På agendan idag få ut slöfian, fota lite och få fian att lägga in bilderna, vet inte om vi lyckas men vi tänker göra ett tappert försök.


Taxkramisar.

 
 
Aamor

Aamor

19 april 2010 18:14

Lycka till med ert uppdrag, mattar kan vara nog så envisa, fråga mig!
Man behöver inte vara bulldoggar för att man gillar bullar, ni kan vara bulltaxar, låter nästan som bultsaxar!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

19 april 2010 20:03

Och vi som trodde att det var bara här uppe hos oss som skitvädret kom tillbaka. Vi har faktiskt haft varmgrader, både under natten och nu på dagen. Så all den önödiga snön har smält bort. Nu får vi bara hoppas att resten också far. Oj vilka gottegrisar ni är. Vi skall allt visa Matte och Husse vilken mat ni får. Kanske det blir lite ändring på matsedeln även hos oss. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se.

 
Ludde

Ludde

19 april 2010 22:20

Näe, några bulldoggar ser ni inte ut som. Kanske matten såg fel...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Lillen

Lillen

20 april 2010 08:11

Godmorgon grabbar *viftar på svansen*
Även här har vi äkta aprilväder ...fy för den lede ...jag vill ju ligga på altanen och gotta mig i solen...men de dagarna kommer också säger min matte *viftar på svansen*
Oj så mycket gott ni får ...*snålvattnet rinner*
Önskar er en riktigt bra dag tillsammans med eran go´a människofamilj , nospussar från mig och varma kramar från min matte *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malte o snoken

20 april 2010 18:53

matte är så upprörd över snön som faller över skåne nu men så läser hon här om er era stackare som ahr minusgrader så då är matte lite självisk som gnäller om ett snöblandat regn som säkert är borta till i morgon...
slafspussar me vårsmak o solsken

 
virrmaja

virrmaja

21 april 2010 10:20

Mattar kan också bli trötta:) Men kameran är en kär vän och jag har ägnat ett par kvällar åt att sortera bilder:) Skoj faktiskt. Törs man tala om att vi har varmt och soligt?
Kram Jam o Spinn

http://www.metrobloggen.se/virrmaja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards