Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 21 april 2010

Ingen vår i sikte!

Av Felix och Inga-Lill - 21 april 2010 10:52

Här är inte kul, vi blev väckta i natt när klockan var bara tre. Då var husse uppe och studsade, satte på lyset och kokade kaffe, strax efter kom matte uppfarande, då var det ju bara att gå upp. Jag var väldigt nyfiken på vad som var på gång, men sen blev jag så trött att jag vek mig i knopplådan i köket. Husse skulle ut och resa, så halv fyra kom lillhusse in och han brukar vara uppe som tidigast vid 7-tiden. Nu blev det knasigt, fast lillhusse skulle skjutsa husse till tåget, som skulle gå 05.25 fast stationen ligger inte nästgårds prexis. Det är 10 mil enkel resa till järnvägsstationen, så lillhusse var nog inte så glad för han skulle på rehab som började kl 08.00, det blev en lång väntan för den stackarn.


I förrgår skulle vi ju försöka att få ut matte på promenix, det sket sig för matte fick så ont i huvudet så vi fick inte ens gå ut på bloggarna, för att se vad ni hade för er. Sen igår så åkte vi ner till Sälen för matte skulle handla, vi fick åka bil jippi va kul. Vi såg massor med hundar nere i Sälen men då var ju matte inne på butikerna och husse den slöhögen ville inte fota fast kameran låg i bilen.  Som ni ser så är det snö kvar på fjället för dem som vill åka skidor.

  

Ingen snö på vägen men väl ute i terränglådan, det som syns är fjället som ligger mellan Högis och HC, så nu vet de flesta vart bilden togs. Detta var igår men matte tror att det kom mera snö i natt, för i morse vid åttatiden när vi gick vår runda så var det vitt överallt. Nu har det lenat bort så nu är backen framme igen men nu är det blött igen, igår var det så skönt ingen blöt sand som fastnade på pedalerna, idag massor med blöt läskig snö. Vi vill oxå ha vår och sol, här är inte så varmt, vi vill absolut inte gå ut på altanen för den är plaskvåt.


Hoppas att ni har bättre väder än vi har, för det verkar inte bli någon vår här än på länge.


Taxkramisar från er vän Hillman, Illerson zzzznorrar.

 
 
Sigge

Sigge

21 april 2010 15:35

Våren har rynt från Sörmland också.
Det kommer en massa äcklig snö här.
Gillar inte alls detta för jag vill jobba som murkelhund.
Träffade en sur typ i skogen idag som svor åt mej men matte bjöd surisen på MIN torkade blodpudding!
Kommer bild på vem jag träffade till kvällen hos mej

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Edith

Edith

21 april 2010 15:38

Oj oj vilken tidig morgon det blev för er. Själv bodde jag hos lillmatte inatt och kl 4.00 fick jag ont i magen och vi var tvungna att gå ut en sväng. Så jag är också trött idag. Nu skickar jag lite sol och värme till er. Hoppas det kommer fram. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Aamor

Aamor

21 april 2010 17:55

Stackars alle er som gick upp så tidigt, precis när man sover som bäst.
Kul att ni fick åka bil, fick ju även jag igår men bara för att klippa mina klor.
Hos oss börjar bladen slå ut, björken har musöron men jag var inne hos Edith och kollade och där blommar det för fullt, fast så klart Paris ligger lite längre söderut!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malte o snoken

21 april 2010 19:33

men åååå... det ser ju inte vårigt ut alls era stackare! vi hoppas ni får lite vår o varmt snart. Kan vi ha snö så kan ni ju ha vårvarmt!!
slafspussar

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

21 april 2010 20:30

Det här med att bli väckt mitt inatten, det brukar vi vara med om. Speciellt när våran Husse också skall ut och resa. Han brukar då fara vid 0430 tiden. Inte kul att bli väckt den tiden. Men vad ni har snö kvar. Hos oss så tinar det varje dag, och vi drar in mer sand och jord för varje dag som går. Ha en bra kväll. Hoppas Mattes huvudvärk har gått över

http://mrbamse.bloggagratis.se.

 
Lillen

Lillen

22 april 2010 08:10

Godmorgon grabbar *viftar på svansen*
Jisse..det är ju nästan mitt i natten och jag som tycker att min matte är uppe tidigt...alldeles för tidigt i mitt tycke *viftar på svansen*
Det är trevligt då man får åka med och slipper ligga hemma ensam *viftar på svansen*
Önskar er en bra dag tillsammans med eran go´a människofamilj , nospussar från mig och varma kramar från matte *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

22 april 2010 14:20

Tråkigt att våren inte riktigt hittat fram till er. Skönt att du fick kolla att hussen kom iväg ordentligt när det var så tidigt på morgonen. Taxkramar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards