Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Internet är segt idag.

Av Felix och Inga-Lill - 25 april 2010 13:36

Hoppas att ni fick något extra gottigt igår när det var Hundens dag, jag undrar när det blir taxens dag, hihi. Vi fick i alla fall ljummen sockerkaka det var smaskens, till middag fick vi smaka revbensspjäll med matte som vanligt alldeles för lite i min smak.


Nu har vi vart ut en och en, bara för att när matte ropade så kom bara jag och Illerson låg och znorrade. Då passade matte på att gå ut i frysen och den står i lillstugan, så jag följde med in och hälsade på lillhusse. Han satt i datorn och grejade, ja inte riktigt han satt bredvid förstås, inne i datorn är det lite för trångt, hihi. Det var mysigt bland alla grejer, helst hade jag velat kolla va matte har i frysen men det fanns ingen stege som jag kunde klättra upp på.


Det var inge varmt ute för det blåste från norr, riktiga isvindar vi hade minus i natt igen. Jag undrar så när våren tänker komma till oss, men matte säger att så länge isen ligger kvar på Mobergstjärn, så kommer vi inte att få någon värme. Skulle inte den där onödiga isen kunna försvinna nu så det bleve lite varmt, för vi är trötta på den här vintern.


Taxkramisar från er vän Hillman, Illerson moffar en hälsning.



 
 
Aamor

Aamor

25 april 2010 15:40

Klart du skulle få kolla i frysen, du kunde ju bestämmt nån middag!
Kan ni inte rikta nån värmefläkt mot fjället så isen smälter? Nog lite svårt, men en god idé.
Jag fick ett nytt tuggben som matte höll i medan jag tuggade!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Sigge

Sigge

25 april 2010 19:43

Va?
Hundens dag igår?????????
Hade ingen aaaaning!
Men hjga fick ju en massa gott eftersom människovalpen Adam fyllde år.
Här är det också kallt fast alla sjöar är utan onödoga isen.
Frost eller snö kommer det på nätterna

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

25 april 2010 21:40

Ja i detta hus var det då inte hundens dag. Vi fick bara sitta och titta på, när kartong på kartong bars in. Hoppas att dom återbetalar detta, vi vill ju ha en dag vi också. Ha det så bra så länge

http://mrbamse.bloggagratis.se.

 
Ludde

Ludde

25 april 2010 22:51

Hoppas att ni får samma väder som vi har haft. Jag har varit ute i trädgården hela dagen. Kanonskönt! Se upp så du inte trillar ned i frysen bara. Då får du se på vinter... Taxkramar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

26 april 2010 08:21

hundens dag?! det var det minsann ingen som sa nåt om här hemma?! Vi har blivit lurade på hundensdag! skitmatte!
slafs

 
Lillen

Lillen

26 april 2010 09:07

Godmorgon grabbar *viftar på svansen*
Matte har ett sådant där frysskåp , så då hon öppnar dörren så ser jag alla go´saker matte gömt där *viftar på svansen*
Önskar er och eran go´a människofamilj en riktigt bra dag , nospussar från mig och varma kramar från min matte *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards