Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

Av och på!

Av Felix och Inga-Lill - 26 juli 2010 10:00

Varför i hela fridens dar är det en sån där av och på knapp när det gäller vädret, antingen är det så varmt så man håller på att gå av på mitten eller oxå blir det så blött och ruggigt att man inte vill vara ute. Tänk om väderleken kunde bestämma sig, nu har vi bara 13 plusgrader och regnet hänger i luften, då vill i alla fall inte taxar gå ut. Husse är en hyvens kille för han har startat den där värmegrejen som sitter på väggen, i sommar har vi inte kört någon kyla men när det var som varmast så var vi i Mälardalen, där hade vi behövt den.


Förra veckan var rörig så nu hoppas vi att den här blir lugnare, med bara lite korta utflykter. Det tar på krafterna att åka så långt, två dagar i rad.


Vi glömde att berätta om allt gottigt vi har käkatm här har det serverats bara delikatesser, kycklingfilé och fläskfilé det ni killar och tjejer det går inte av för hackor. Vi har fått eget stekt till oss utan kryddor på smaskens var det. Sen har vi legat och luktat så matte säger att det hade behövts gasmask, va sjutton hon nu menar med det.


Taxkramisar från era vänner Hillman och Illerson

 
 
Berith

Berith

26 juli 2010 10:41

Go´dagens grabbar =))
Jisses vad nu hunnit med mycket ! =))
Jag har försökt att läsa ikapp =)
Eran matte verkar må bra igen och det gläder mig ! =)
Vi har varit ute i stugan och där går internet så trögt , så det har inte blivit något bloggande alls och inge bloggvandring heller för den delen ....
Men nu har vi flyttat hem igen och sakta men säkert är vardagen på vag tillbaka =)
Önskar er och eran go´a matte en bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Aamor

Aamor

26 juli 2010 11:18

Vi hade behövt den väggkylan när vi hade som varmast!
Vi har så torrt här att man kan inte köra näsan i gräset utan att sticka sig på torra strå.
Man orkar ju inte hur mycket roligt som helst även om det är sommar1

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Sigge

Sigge

26 juli 2010 20:08

Nu är vädret alldeles perfekt enligt matte som gillar häslovådligt regn och svalare temp.
Jag har ÄNTLIGEN hittat spagropar!!!!!!

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

26 juli 2010 22:20

Matte kör med öppet fönster för säkerhets skull. Man behöver sån god mat när det bara är skitväder. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

27 juli 2010 08:07

ja o inte har dom rätt heller. Det skulle regna hela v sa prognosen men hittills har det varit sol o varmt, inte för att vi klagar...
idag får vi besök av en bassethoundpolare!
slafsar

 
Berith

Berith

27 juli 2010 08:49

Godmorgon grabbar =))
Ja det är verkligen ingen måtta åt något håll då det gäller vädret =)
Mmmm , vad gott ni fått äta , även om jag föredrar "kanin mat" , som min gubbe kallar vegitarisk mat för , så låter det ljuvligt gott med stek ;))
Önskar er och eran matte och hela eran människofamilj en bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards