Mellan himmel och jord

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Felix och Inga-Lill - 10 januari 2010 09:34

Lite varmare idag bara minus 30, ingen höjdare och inget att vara glad över, vi har nyss varit ut och jag var tvungen att göra tvåan. Det är nästan så man får bryta av dem, tvåorna menar jag. Jag ska be matte om att få en innetoalett för taxar, för den här kylan gör mig galen.


Nu håller husse på att tända i kaminen, då blir det bättre men vi har inte kallt inne för det var 20 plus i storstugan när vi kom upp, skillnaden mellan ute och inne är markant.


Igår fick vi rå älgfärs, tänk att det finns något som är så gott, sen fick jag smaka köttfärspannan som matte gjorde men brorsan vill inte ha den. Matte kallar den för latmat men jag kallar den för smaskmat, enkel och snabb att göra men näringsriktig säger matte. Älgfärs, gul- och rödlök, morötter och potatis, kryddas med soya, senap, vitpeppar och salt. Mums filibabba, den här grytan är en alltiett som matte säger och jag är görförtjust i den.


På agendan idag, ja det är söndag och då brukar vi softa, nu när det varit så kallt så har mest softat varje dag, finns inte så mycket annat att göra. Visst lillhusse har skruvat dator och då måste man bara lägga nosen i blöt, för det kan ju vara något spännande. Det enda som blir spännande är hur länge lillhusses tålamod varar. Ibland är han väldigt förstående för att vi är med och skruvar men ibland, ja då tål han inte att vi kommer i närheten. Va konstiga människor är man vet aldrig riktigt vad de vill, ibland tycker de hjälpen är bra men i nästa stund är vi i vägen.


Hoppas att ni får en fin dag runt om i vår avlånga land och ni i söder och i norr håll hårt i era mattar och hussar så de inte blåser bort. Samma nere i Europa, där skulle det visst oxå vara ett jädrans oväder.


Taxkramisar från er vän Hillman.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards