Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

Här händer ingenting!

Av Felix och Inga-Lill - 7 oktober 2010 14:55

Här är det lungt som det brukar vara efter en storm, för i natt var det livat, usch iamig vad det blåste. När vi var ut sista rundan så var det sånt oväder så jag trodde att vi skulle blåsa bort. Ni ska veta att vi bor i en dalgång och inte uppe på en höjd, det blåste och brakade hela natten. Jag trodde taket skulle komma in ihop med någon stor tall, till sist somnade jag och när jag vaknade i morse hade vinden mojnat. Solen lyser nu och det är riktigt skönt ute, vi har varit med husse på en runda så han inte soffar till sig. Det är så där med görlösa hussar de blir lite åjäxliga om ni förstår va jag menar, då får man offra sig och följa med en sväng.


Nu ska vi slappa och ha det riktigt skönt, sen blir det mat, vad det blir har inte matte talat om ännu, hon är lite justerad med troligtvis knäckta revben. Hon säger att det är värst när hon hostar, nyser och skrattar. Vi får väl hålla oss lite allvarliga så hon slipper skratta, igår brast hon ut i ett gapskratt på min bekostnad förstås, jag skulle hoppa upp i soffan men något gick fel så jag blev hängande med baktassarna utanför soffan. Då skrattade matte alldeles förfärligt, joho tur att man kan roa någon, hihi.


Taxkramisar från er vän Hillman.

 
 
Rudi

Rudi

7 oktober 2010 18:02

Jaså, nu är det slutskojat hemma hos er. Knäckta revben är inte att leka med. Åjäxliga??? Nä, det ordet finns inte här. Vad kan det betyda månntro?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

8 oktober 2010 11:48

Åjäxliga ja de som inte kan sitta stilla, går runt som en yr höna, stressiga, vill ha något att göra. Hoppsa att du förstår va vi menar.

Taxkramisar.

 
Aamor

Aamor

7 oktober 2010 21:12

Blåste i natt hos oss med men troligen inte så mycket som hos er för jag märkte inget.Stackars er matte som har ont, se nu till att inte hitta på för många tokigheter så hon måste skratta åt er, samla dom på hög och utför när hon är bra igen.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

8 oktober 2010 09:41

Godmorgon grabbar :))
Ja nog rö att jag gillar alla väder och alla årstider , men blåst och kyla gillar mina oknytt mer än vad min kropp gör ;D
Ni fick säkert något smaskigt till livs igår av eran go´a matte :))
Önskar er en bra dag och en trevlig helt , tillsammans med eran goa matte och de övriga i eran människofamilj , varma kramar från mig till er alla :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards