Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Våren kom av sig....

Av Felix och Inga-Lill - 4 maj 2010 10:04

för i morse såg det ut så här när vi vaknade.

  

Utsikten från fönstret vid altanen, inte kul alls allt är vitt och det snöar på tvären.

  

Vitt på backen är det oxå, fy attan och vi som ska ut, det var med mycket tvekan som vi satte tassarna på backen vill jag lova.

    

Här har vi i alla fall lyckats ta oss ut men det var inte så skönt, första morgonpinken då är vi lösa, sen brukar vi dra oss en stund till och sen blir det morgonpromenix med koppel.


  

Här är favoknopplådan, där brukar vi sova om en stund medans matte gör sig i ordning. För när vi är ute och morgonpinkar då brukar matte stå på trappen iförd morgonrock och tofflor.


Sen var vi ute och gick en morgonrundan när matte fått på sig hela sin mundering, tröja, jacka och dummitövlar. En annan behöver bara kopplet sen är man fit for fight eller va det heter.  Efter promenixen  och allt nosande så bar det iväg in till frullen, inga bilder för det finns det inte tid till. Vi har bråttom att få käket så vi storskäller på matte tills skålarna kommer ner på golvet, tänk att inte mattar förstår hur brådis det är. Våran matte är alldeles för sölig och ändå är hon mycket snabbare än husse för han gör så mycket annat, matte fixar bara frulle för hon säger att när ni väl fått ert käk då inträder lugnet. Sen kan hon göra det andra som hon behöver, bara en massa mänskligt tråk.


Hoppas att ni har klarat er från snöoväder, kan upplysa er om att det snör än fast det gått 3 timmar sen vi var ute, nu lägger det sig inte på backen men det slänger runt i luften och vermaturen är bara 3,6 plusgrader. I morse var det bara 0,2 plus, så vi blev lite frösna.


Taxkramisar från Hillman och Illerson

 
 
Edith

Edith

4 maj 2010 11:04

Nu tycker jag synd om er som fått snö. Usch! Nu får det vara nog. Kom till mig istället. Här är det visserligen inte så varmt idag ... 8 grader ... och så blåser det mycket ... men man slipper i alla fall snön. Nospussar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Viggo & Emma

Viggo & Emma

4 maj 2010 13:07

Hoppas parfymeristanken gått bort! Våran hundmorbror Sture har fått artros och får inte jaga längre, men istället för att få jaga ska han få en lillebrorstax! Vi väntar med spänning på tillökningen. Matte säger att det finns knappt ingenting som är så gulligt som en taxvalp. Kram på er!!!

http://bloggofadog.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

4 maj 2010 19:44

Bor vi i ishavet eller är det upp och ner vända världen. Vi har idag haft strålande solsken och + 13 grader. Inge mer snö vill vi ha har vi bestämt. Nu skall det badas snart för hela slanten. Matte säger att vi måste köpa en ny filmkamera så hon får filma vårt första dopp. Vi får väl se hur det blir med den saken. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se.

 
Milton

Milton

4 maj 2010 20:34

Nedrans säger jag bara, vart tog erans vår vägen ? jag skall väl inte säga att vi har så bra väder det har varit frost på morron flera dagar i rad nu, och en bitande vind. Matte önskade att jag hade lika bra matlust som ni har, vill aldrig ha någon mat på morgonen, hon har gett upp , och slutat tjata på att jag måste äta... Hoppas våren kommer för att stanna hos er nu, taxisar Milton

http://taxenmilton

 
Aamor

Aamor

4 maj 2010 21:54

Åh nä vad trist för er med mer snö! Hoppas det försvinner lika snabbt igen.
Visst har människorna svårt att snabba på när man vill ha något fort. Samma sak med mitt godis, det ska klippas i småbitar, hit med hela på en gång!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

4 maj 2010 23:29

Stackars er som trodde att våren kommit för att stanna. Hoppas snön töar bort så ni kan vara ute igen. Dom där ostkexen smakade inte så gott som dom såg ut, så eran matte får inget recept sa min matte. Vårkramar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Lillen

Lillen

5 maj 2010 08:22

Godmorgon grabbar *viftar på svansen*
huvaligen...dessa bakslag är aldrig trevliga , men vädrets makter är som de är , dem kan man inte lita på *viftar på svansen*
Önskar er och eran go´a matte en bra dag , nospussar från mig och varma kramar från min matte *viftar på svansen*

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malte o snoken malte o snoken

5 maj 2010 13:20

näe fick ni snö igen era stackare! vi ska sända ett paket kall vår till er istället, det är allt vi har att erbjuda för tillfället, för solen må skina men det är brrrr kallt!
slafspussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards