Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Tur snön försvann!

Av Felix och Inga-Lill - 4 maj 2011 17:12

Snön försvann men ack så kallt, inte ens vårväder här med minus 2,5 i morse tvi attan.  Tur att pumpen på väggen blåser värme annars skulle man kunna frysa rumpan av sig, det blåser griskallt ute, så här blir bara snabba ettarundor, tvåan får man förbereda sig på rejält och rusa in och sätta sig nedanför utblåset, hihi.


Igår fick vi hackkorv och den gick inte av för hackor, hihi. Det var dösmaskens matte stekte den i skivor så det blev inte alls som pölsa. Idag har vi fått pastasås med bacon på kulorna, det var oxå smarrigt. Nu ska vi vila på maten, det är nyttigt säger matten, inga ansträngande övningar här inte, för vi har panktjon, hihi.


Hoppsa att ni inte har så här jädrans kallt utan kan vara ute och promenixa och köra övningar med sök, åttor runt mattars ben, sitt och ligg, kryp och annat tjafs, hihi. Tur att man har blivit för gammal, så man kan softa på soffan i stället, hihi.


Taxpussar i mängd från två frösna brorsor.

 
 
Rudi

Rudi

4 maj 2011 17:55

Brorsorna, här blåser också svinkallt, men inte lika svinkallt som hos er förstås! Och något bacon har jag aldrig sett till på mina kulor inte. Ni har det allt bra ni, taxar. Fortsätt med det!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

4 maj 2011 18:23

Mumsigt med god mat, det gillar vi fyrbenta!
Vi hade kallt även i morse med frysegrader och blåst, fy attans alltså!
Jag tror jag är mer son er två, softa på soffan och sånt för vill matte göra allt det ni skrev om så kan hon göra det själv, okej sök kan jag göra om det gäller att hitta favvogodiset!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

4 maj 2011 18:23

Vad skönt att snön försvann hos er :) Men hu så kallt ni har då, inte kul minus grader inte :( Hoppas verkligen vi kan få lite mera värme snart.

Vilken tur ni har som har en pump på väggen som blåser varmt när ni ska ut och göra tvån ;)

Sv. Ja nog verkar den däringa snön seg alltid. Ska bli spännande se hur länge det tar innan den är borta.

Ha det så skönt på soffan :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

4 maj 2011 20:10

Usch, ni fick det nnu vitare än vad jag hade. Äckligt var det!
Men idag har jag kunnat jobba som vanligt igen och bada, känns väldigt bra.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Wille

Wille

4 maj 2011 22:40

Mumsfilibaba det där lät gott. Det vore nå't det ! Här får vi idag hålla till godo med torra kulor och lite ugnstekt kyckling. Ska väl duga det med ?
Annars är det rätt lugnt här idag.

http://willebus.bloggagratis.se

Felix och Inga-Lill

7 maj 2011 12:53

Det duger visst kyckling är en favorätt hos oss, hihi.

Taxpussar.

 
Edith

Edith

5 maj 2011 14:42

Hackkorv är en av mattes favoriter. Nu blev hon allt bra avundsjuk på er. Men fy attans att ni inte kan få lite värme. Nu försöker jag skicka iväg lite sol till er. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Kasper

Kasper

5 maj 2011 23:28

Det är kallt här också! Riktigt kallt, vi eldar i kaminen hela dagarna. Men till helgen blir det bättre.
Fast jag har ändå badat - men bara en kortis. :)
(Har ni sett vad matte råkade ut för? En ilsken tjädertupp!!! Jag satt som tur var kvar i bilen, men jisses vad jag skällde!!!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

Felix och Inga-Lill

7 maj 2011 12:54

Tur för dig att du var kvar i bilen, annars hade nog tuppen gett dig ett och annat nyp. Du ska veta att de där luringarna sparks oxå och slåss med vingarna men det fick ju din matte erfara.

Taxpussar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards