Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Sur som attan!

Av Felix och Inga-Lill - 3 november 2010 18:28

 Så här sur blir jag när matte har klippt mig, som ni ser är inte mina ben och tassar inte så lurviga längre. Fast nu har matte klippat ännu mer på huvudet, det kommer att blir kallt som attan med så lite päls på huvudet. Ska be matte om en mössa till vintern, gärna en sån som Ludde provade, hihi. Om ni kikar in under bordet så ser ni ett par lysande ögon till, brorsan som har gömt sig för att matte har klipperigrejerna framme.


Igår hade matte huvupine så hon ville nästan ingenting men hon hängde med ner till Sälen så vi fick åka lite bil. Snön på fjället har gått bort, utom i backarna förstås där det är åkbart i Tandådalen i alla fall. 


Nu har matte smaskens i ugnen sockerkaka mumselimums va gott det ska bli, vi har nyss käkat taxkulor med blötmat på och så lite älgfärsgryta uppe på. 

Vädret är idag inte mycket att tala om, grått och mörkt, skulle behöva ha en pannlampa när man ska ut och göra ettor och tvåor. 


Hoppsa att det blir bättre väder till helgen för då ska matte fota oss taxar så vi får lite mera bilder på bloggen, har hon lovat. Fast hon ska visst åka till kyrkan på lördag för det är nån sån där minnesgudstjänst. Sen ska vi bara mysa med matte har vi bestämt om inte vädret blir riktigt vackert för då blir det promenix i skogen.


Taxkramisar från Hillman brorsan hälsar så mycket.

 
 
Elin

Elin

3 november 2010 18:40

så söt hund är det din ? , besök gärna min blogg också :D

http://e-eelinnn.bloggplatsen.se

 
Jonte

Jonte

3 november 2010 18:41

Intressant
Fin blogg har du också! ;)

http://motfinnar.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

3 november 2010 19:11

Oj, snacka om att se sur ut! Du måsta ha lidit förskräckligt! Min matte klippte lite runt mina öron idag och det var också jobbigt! Sockerkaka...JAAAA!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Edith

Edith

3 november 2010 21:22

Hej taxkillar, jag förstår inte hur er matte kan klippa er päls nu när vintern kommer. Ni kommer att fryyyyyysa. Men er matte kanske är så fiffig så hon sätter på er lite värmande hundkläder. Själv har jag en päls som är på tillväxt ... den så kallade vinterpälsen. Matte säger att jag blivit lite rund om magen ... så knäppt att säga så till mig ... men då säger jag att det är pälsen som är så tjock, så det så. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Aamor

Aamor

3 november 2010 21:46

Nä men matte kan ju inte klippa dig nu när vintern står för dörren, då blir du ju kall.
Ja mattar får lite idéer ibland!

Hade´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

4 november 2010 00:03

Jag tycker du blev riktigt stilig när du blev klippt, men jag förstår att du ser lite purken ut. Hoppas det gick över efter den goda maten... Kramisar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Gammal Tax

5 november 2010 18:27

Klippa? Ska man rycka strävhårstaxar?

Felix och Inga-Lill

8 november 2010 13:22

Jo visst ska man rycka om det går men på tassar och huvud har jag mjukhårs päls och den funkar inte att rycka. På kroppen rycker matte mig för där är pälsen sträv.

 
Sigge

Sigge

5 november 2010 19:26

Men hjälp vad sur du ser ut!!!!!!!!!
Måste ha varit riktig tortyr du blev utsatt för

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
marta

marta

6 november 2010 09:08

Hur ofta klipper du honom?

Jag skrev ett inlägg nu med 2/4 av bilder från höstpromenad. Alla är välkomna att se dem och kommentera gärna :)

http://hundtrio.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards