Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Domba.

Av Felix och Inga-Lill - 17 november 2010 09:34

Tur att man inte behöver gå ut mitt i natten, för då var det verkligt kallt här, hela 19 minus. Fast i morse var det bara minus 11, för då hade domban drivit in. Just nu är det minus 11,8 och solskrutten är på väg fram genom diset. Vi har ingen som helst nytta av solen kunde lika gärna vara mulet, högtryggen ska komma på sommaren och lågtryggen på vintern, det är perfa taxväder det. Såg att en ny hund lämnat sina tassavtryck här, alltid roligt med nya kompisar "Vinja"  heter hon visst, ska gå och kolla sen vem det är.


Illerson blev krasslig igår så han har fått medikaniner och slapp åka till kossadoktorn, för han hade respekt kvar. Det hjälpte så idag är han lite bättre och tur är väl det för jag blir så orolig när han är dålig. 


Dagen kommer att glida fram i lugnets tecken, husse eldar i kaminen för det var ju så kallt i natt. Vi kommer att bara njuta av att matte och husse är hemma, för man vet aldrig när de pyser iväg igen, de är så luriga de där tvåbeningarna. Jag kommer i alla fall aldrig att lita på överraskningar igen, för jag vill inte bli besviken. Lill-husse ville inte följa med i lördags för att han hade så ont i sitt ben, men det ville jag inte att ni skulle veta då, för då hade ni tyckt synd om honom och glömt oss fyrbeningar, hihi.


Taxkramisar från er vän Hillman.

 
 
marta

marta

17 november 2010 12:07

nej -19 grader vill jag inte ha :)

Pepparkaka sa att han tycker att sherry är kul tjej :) men det beror på att hon kom som valp och vi lärde henne hur man ska vara mot en kanin som är familjemedlem. det skulle annars vara säker annorlunda för kaniner ute men hon är inte heller en jakthund (från jaktuppfödning) eller används för jakt.

http://hundtrio.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

17 november 2010 17:30

Det är synd om lillhusse som har ont men han fick ju bestämma själv, det fick ju inte ni!
Hoppas att Illerson blir helt bra igen för man blir rätt så orolig och då kan man ju förstå dig och matte & husses oro.
Behövs nog eldas en heldel vid den kylan!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

17 november 2010 18:06

Men hoppas Illerson snart är bra igen då! Inte kul när brorsan inte är på topp. Tur att han inte lider av "springa-ut-mitt-i-natten-sjukan" nun'r ni har det så kallt!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

17 november 2010 19:39

Men fy attan vad kallt ni har!
Här var det 6 minus men rå fuktig luft gjorde att det enligt matte kändes som 20 minus.
Måtte det vara vår snart

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

17 november 2010 20:10

Hej :)

Kommer helt klart komma in och häls på er igen och ni är hjärtligt välkommen tillbaka till oss också :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ludde

Ludde

17 november 2010 22:54

Jag är faktiskt glad att jag inte bor där det är SÅ kallt. Det är tillräckligt kallt med 1 minusgrad. Tur att ni får så god mat. Krama Illerson lite extra från mig! Taxkramisar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

18 november 2010 01:15

Vilka kuliga namn ni har - vad kommer dom ifrån?
Men fy för tusan så kallt ni har det! Min mattes gnäll verkar plötsligt bara löjligt!

Hur långt norrut bor ni egentligen? Jag har en mostra utanför Rättvik, och längre norrut än så har jag aldrig varit. (Matte har förstås, men inte jag.)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards