Mellan himmel och jord

Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Felix och Inga-Lill - 4 mars 2010 15:03

15 minusgrader när vi vaknade, så vi är inte så pigga på att vara ute. Solen har värmt upp det men det är iskallt på backen. Brorsan fryser in direkt som han kommer ut, men idag blev även jag tassfrösen. Vi har varit ut med matte två gånger idag och med husse tre gånger, men vi har frösit in i alla fall efter bara ett litet tag. Jag är ju tuff så jag tycker själv att jag kan vara ute länge men tyvärr så är inte mina tassar av samma åsikt. Skulle nog behöva fårskinnsskor på tassarna, men jag  tror inte vi skulle klara av att gå med dem, tror nog att det skulle bli lite bökigt.


Husse har hjälpt rörmokarn idag med att tina upp vattnet åt grannen som har stugorna innanför oss, de får vatten från vårat borrade hål. Här har det inte frusit men peppar peppar säger husse, när det är så här kallt så kan man aldrig vara säker. Hoppas att vårt vatten inte blir fruset för då har vi inget i vår vattskål, visserligen tappar matte upp extra vatten så det står en 4 liter på lut om det skulle bli strömlöst.


Hoppas att ni har haft en fin dag med massor av bus i solen.


Taxkramisar.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards