Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Här har det kracha.....

Av Felix och Inga-Lill - 22 januari 2011 20:55

mattes dator blev svart och vägrade starta. Så Lill-husse har suttit sen hela fredagen och hela lördagen med att fixa allt. Ominstallation sa Lill-husse, attans sa matten, jädrans sa hussen, tvi sa vi. Ingen bloggning inga besök hos kompisar, ingentinken. Lill-husse är snabb som attan och här är vi igen, fast han har slitit det kan vi lova. Det har knattrat och låtit som ett åskmuller, med cd-läsare som gått varma. Phu hoppas att f-n skapet håller säger matten, fast det var ett virus som orsakade hela driten. 


Nu kommer nog matten att vara extra orolig för att ta emot mail eller annat skräp, så länge som hon kommer ihåg sig förstås. Här har gått i slöhetens tecken för både matte och hussen är snubiga. Hostar och nyser ohejdat så de kunde skrämma slag på en blanksleten tax. I går fick vi fläsk stek som matte gjorde i ugnen, mumsigt värre och idag har det varit tapetklister och gummihjul, för matte blev sugen på det. Sen blev det ljummen sockerkaka till kaffet, inte helt fel. Vermaturen visar sig från sin bästa sida med bara 6 minus i skrivandes stund, men det är gråruggigt ute. Vi känner oss lite sletna, för när matten hostar så är hon uppe och  snubblar runt halva natten, tänk att man aldrig ska få sova i detta hus, håhåjaja.


Om vi orkar ska vi titta in till er och lämna lite tassavtryck men annars får det bli i morron.


Taxkramisar i mäng från två sletna brorsor.

 
 
Aamor

Aamor

22 januari 2011 21:30

Vad trist att datorn pajade men så duktig lillhusse är som kan fixa det.
Hälsa matte och husse att de ska krya på sig för det är inget kul med förkylning!
God mat ni har ätit, jag har bara fått torrisar med leverpastej och sen en massa gottis!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

22 januari 2011 21:41

Detta är HEMSK!!!
Matte är i "tax-träsket" igen!!!
Hon hade LOVAT att hon inte skule in hos er efter allt med Malte och SNoken (som hon säger sig sakna SÅÅÅÅÅÅÅ mycket!)
Men hon är tydligen uppvuxen , halvår äldre påstås det, men så'n där öångnäat typ.......
Så när ni nu kommenterar hos Rudi...
FÖRSÖKTE verkligen få matten inte gå hit!
Hopplöst...
Jesper coh Assar

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

22 januari 2011 21:53

Men det vr då rackarns vad ni råkar ut för där uppe i norr. Krascher och nysningar om vartannat. Ingen lug noch ro alls! Bra temperatur har ni i alla fall!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

22 januari 2011 21:54

Så skönt att lillhussen fixar dateriet. Husse brukar ringa till mina människobröder när det sk-ter sig med datorn. Dom är inte gjorda för 60+are. Kramis

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

22 januari 2011 22:16

Usch då, data krach låter inte nått vidare :( Inte kul om man har en massa saker sparat som bara försvinner. Tex en massa fina kort. Vilken tur att Lill-husse kunde fixa datan åt matten då :)

Stackars er då som inte får någon natt ro. Hoppas att matten blir frisk snart. Både så ni får sova och att matten ska må bra.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Freja

Freja

23 januari 2011 17:16

Hej.
Vilken tur att lill husse kunde det där med datorer!
Vi vill ju kunna läsa om er tuffa taxar ju!!!
Min husse är teknisk som ett äpple ungefär, så går min dator sönder hamnar den hos datorveterinären eller så köper han en ny, och det är ju en dyr hobby så jag hoppas den här håller ett tag!!! Han ska ju spara pengarna till att köpa fina saker till mig =)
Phalénekramar!!!

http://prinsessanfreja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards