Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Spårat Kung Bore!

Av Felix och Inga-Lill - 2 februari 2011 10:29

 Igår när matte och jag var ute och gick så hittade jag något väldigt spännande, det var spåren efter en konstifik figur, jag lyckades inte hitta honom men var han bor det hittade jag.

Här inne bor figuren men han är klyftig för han hade gått in bakvägen, men matte tyckte att framsidan var fräsigare, vem det var jo Kung Bore förstås. Jag stod länge och glodde för jag tänkte att den rackarna skulle visa sig. Så skulle jag baske mig talat om, att det var dax att gå och sova för gott denna vinter.

Fast till sist tyckte jag att det fick vara, baktassarna blev lite frösna fast det bara var minus 1,5 ute. Sen när jag kom in så fick matte och husse  en ljusblå idé, matte plockade fram en väldigt förhatlig grej. 

Det här eländet, en klotång av större storlek, fast jag är ju snäll som vanligt och ligger helt stilla men jag önskade att jag kunde varit frotrograf, för Illerson han sprattlade och tokade sig som om det gällde livet. Matte fick ha honom i knäet och det gällde att hon var beredd, för han slingrade sig, så varenda orm var säkert väldans avundsjuk.

Sen när det skulle käkas så var Illerson inte alls intresserad, han vände bort blicken och hoppade upp i soffan, han skulle inte käka alls. För håller man fast Illerson ja då får man banne mig skylla sig själv, som ni ser så står brorsans käk kvar och inte fick jag äta upp det heller. Du har ätit, sa matte och jag sa, att det går ner en portion till utan minsta problem, hihi. Här tycket Illerson synd om sig själv och då passar det att ligga nära mig, när vi ska lura en stund.


Dagens väderrapport klart och kallt hela 17 minus i morse vid ettarundan, nu i skrivandes stund så är det bara minus 8,2 i solen. Det blir säkert en fin dag men ack vad backen kommer att va kall så blir det inte varmare, så blir det ingen lång promenix för oss.


Taxkramisar.




 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

2 februari 2011 11:34

Men vad mycke snö ni har hos er, och kallt också :( Tycker också att Kung Bore kan ta och lägga sig nu.

Taskig matte som inte lät dig äta upp brorsans mat när han inte ville ha.

Ha en bra dag :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ludde

Ludde

2 februari 2011 17:24

Jag undrar om det inte är dax att komma och hälsa på mig? Här har vi haft plusgrader i flera dagar, så det gäller att ha så mycket klor i backen man kan för att inte dratta på ändan... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

2 februari 2011 19:26

Jaså det är hos er han håller hus nu.
Mata honom med en massa sömnmedel eller dräm honom i skallen, bara han inte vaknar. Här töar det och jag har hittat barmark!

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Aamor

Aamor

2 februari 2011 20:16

Kunde du inte skrämma ut den där Bore?
Vilket sätt att ta fram den där klogiljotinen, jag kan förstå att Illerson blev sur och sen till att bli fasthållen, jaja!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

3 februari 2011 01:55

Huu jag får rysningar när jag ser klotången, om den tycker jag inte!! Jag förstår Illerson, han har mina sympatier. Här har det töat en vecka så idag blev det dusch, Usch...
Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Freja

Freja

3 februari 2011 13:41

Det finns inget som heter bara när det är minus ju!!! Det ska vara kring 20+ året om för att jag ska vara nöjd, minst!!! Phalénepussar

http://prinsessanfreja.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

3 februari 2011 16:52

Men ni har ju lika mycket snö som vi. Klosaxar det gillar jag Bamse men inte Valle. Han rymmer så fort den kommer fram. Nospussar från brorsorna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

3 februari 2011 17:30

Ser nästan lie ut som Bore själv, kamouflerad!

Klotång är en vidrig uppfinning, jag beter mig som Illerson! Nästan i alla fall.
Fast det där godiset jag vet att jag får efteråt, det slinker minsann ner utan krus. :)

Hos mig är det rejäl tö, och det betyder is på varenda väg och stig.
Å andra sidan promenerar vi inte så mycket just nu (skrotmatte!!!) så isen spelar inte så stor roll.
Hoppas i alla fall att den försvinenr snart. hellre snö och kärvt kallt än tö och ishalt. Tycker jasg.

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards