Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

Rubrik saknas

Av Felix och Inga-Lill - 7 februari 2011 14:23

Nä, några mössfångar är vi inte men spindlar kan man jaga över golvet, hihi. Mössen fick vår reservmorsa ta hand om, hon var en rackare på att fånga möss, hihi. Nu har det blivit lite mildare, igår var det minus 17 grader och gick aldrig under 10 minus inte ens i solen. Idag är det lite mildare fast i morse var det så däringa griskallt igen men nu är det bara minus 7, så det kan vi stå ut med.


Helgen har gått i stillhetens tecken, igår fick vi fläskfilé mums va gottigt och i lördags fick vi pizza med matten sen blev det tårta på kvällen. Sån mathelg kan vi få igen, vi klagar inte, hihi.


Idag ska det visst bli korvanoff, vi gillar korven men det andra sås och sånt det kan tvåbeningarna ha för sig själva. Nu ska vi ta det lite lugnt en stund matten har ont i halsen och sina öron, så hon ska lägga sig på soffan en stund. Vi får se om vi lyckas lura henne att gå ut på era bloggar för vi vill se vad ni haft för er.


Taxkramisar.

 
 
Aamor

Aamor

7 februari 2011 17:53

Nä en sån mathelg ska ni absolut inte klaga på. Gottigt värre!
Hoppas matten er kryar på sig.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

7 februari 2011 18:06

Pizzakanter är mums-mums!Det andra har jag aldfrig ätit men det skulle nog gå ner det också! Jo, tårta förstås, men det finns ju så många sorter. Matten bakade limpor idag och hussen skulle smaka och bredde tjockt med smör på en skiva som han tappade på golvet. DEN var god den!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

7 februari 2011 21:26

Nämän fy så kallt ni har det! Här regnar och blåser det nåt alldeles förfärligt. Vi blev alldeles genomsura när vi var ute och kvällskissade alldeles nyss.
Tack för grattiset! Hur länge har ni bloggat killar? Vill minnas att ni började något år efter oss väl?
Natti på er!

http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se

Felix och Inga-Lill

8 februari 2011 12:55

Ja, inte är det så länge inte ett år ännu men vi får välan se hur länge matte orkar skriva åt oss. Angående vädret så tror jag vårt är bättre för här blåser det sällan, ni har ju världens storm igår.

Taxpussar.

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

7 februari 2011 23:16

Undrar när ni ska få lite varmare och slippa griskylan :(

Hälsa matten att hon ska krya på sig :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ludde

Ludde

7 februari 2011 23:26

Bäst att ni pussar ordentligt på mattens öron så hon orkar hjälpa er med dateriet. Hon är duktig som klarar både det och fixa korvanoff. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ellior Kung af Upphära

Ellior Kung af Upphära

7 februari 2011 23:36

Vilken taxhelg... gud så mycket god mat :-) Jag får tacka för er support på min blogg vad det gäller smördebatten :-)))
Hoppas att er matte snart blir pigg igen
Kramar Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Freja

Freja

8 februari 2011 00:51

Wow vilken mathelg!!! Det förstår jag att ni kan äta varje dag!
Hade också en rätt bra mathelg och idag fjäskades det med burkmat =)
Phalénekramar!!!

http://prinsessanfreja.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

8 februari 2011 17:52

Hoppas eran matte blir fortare frisk än min! Urtrist när dom hux flux bara blir liggande så där!!!!
Smaskigt käk ni fått! Men den där jädrans griskylan - förstår att den är jobbig!
Usch och fy, undrar vad vi egentligen ska göra för att få Bore att fatta att "så här gör man bara inte!!!!"

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards