Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 9 februari 2011

Vi har fått paket!

Av Felix och Inga-Lill - 9 februari 2011 14:42

När husse kom in med posten så hade vi fått PAKET, åh vicket snosande det blev, vi ville genast öppna men var tvungna att be om hjälp.

   Här ser ni paketet, det luktade någon jycke som vi aldrig träffat, gissa vem.

Den här hedersknyffeln vem annars skulle komma på tanken att spåra upp oss här uppe i nordvästra hörnet av Dalarna. Vi har aldrig tidigare fått paket på posten, undrar vad posten tänkte, visserligen får vi kort från Zelmaas varje jul och när jag (Hillman) fyller år men detta hade vi inte väntat oss. Tack så himla mycket och innehållet är ni väl väldans nufikna på, jo det här var något som vi inte trodde att vi skulle få se nånsin.

 Kex i taxformat, så snyggt inpackade med blågula band, något sånt har varken matte eller husse sett och allra minst vi.

 Matte öppnade det ena och vi fick äta taxkex för första gången i våra liv, åh, så smarriga, jag (Illerson) tänkte faktiskt förse mig med flera och det är ovanligt för det är nästan inget som jag vill ha. Hade tänkt snyta hela bunten men det fick jag förstås inte. 

   Här hjälper jag (Hillman) matte med att öppna rosifetten, så vi kunde få kex mesamma, åh, vilken doft så smarrigt matte har låtit oss få varsitt kex men sen blev det inte mera. Inte på en gång, ni får mera sen i kväll. Om det ändå vore kväller nu. Ett stort TACK än en gång till Ludde med tvåbeningar!


Taxkramisar i mängder till alla men speciellt till Ludde med matte och husse.

 
 
Rudi

Rudi

9 februari 2011 16:08

Jamen äntligen har ni också fått paket!!! Det är ju så attans roligt!!! Ludde är väl ändå en hederknyffel som gör taxkex till er bröder i norr!
Hipp hurra för mina bloggisar som är både generösa och glada idag!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

9 februari 2011 16:57

Vilka söta kex ni fått! De vekade tydlign vara goda också.
Kul att få presenter.

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

9 februari 2011 21:42

Kul att ni gillade kexen båda två. Jag var inte säker på om Illerson skulle gilla dom, men det är ju nästan bara nyttigheter i dom. Det verkade som om alla ben och svansar höll också. Heder åt Posten! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

9 februari 2011 22:22

En hyvens bloggvän, den där Ludde!
Sinne för det goda i livet, det har han ju också!
Så KLART att kexen var världsgoda!!!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Freja

Freja

10 februari 2011 03:19

Wow vilka kompisar ni har!!! Fast känns det inte lite läskigt att äta tax?
(Jag är nog mest sotis tror husse...)
Phalénepussar!!!

http://prinsessanfreja.blogspot.com

 
becca

becca

25 februari 2011 12:30

Vad smaskiga taxkakorna ser ut att vara .D

http://www.sweetolga.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards