Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

Nordpols kyla!

Av Felix och Inga-Lill - 14 februari 2011 13:22

Det var kallt i lördags men inget mot igår morse med minus 36 så var det bara en grad varmare än på kallaste stället i Dalarna. Jistanes va grisigt att gå ut för ettan, som vanligt när det är kallt så kylde jag bara två tassar i taget, baktassarna stod kvar på nedersta trappsteget, hihi. Under dagen så trodde vi att solen skulle värma oss men då blev det mulet, så det var minus 18 grader nästan hela dagen men mot kvällen blev det ca 11 minus så då var det riktigt drägligt. 


Vi har tillbringat helgen med att vara inne och tjata på hussen och matten, mat har vi fått i lördags revbensspjäll och igår fläskfilé det skulle varit älgkött men matte var för frysen på lördag kväll för att gå ut i frysen och hämta in det. Så vi åt fläsk kött i två dagar i rad. Filén gjorde matte något väldigt smarrigt av och jag fick smaka en liten bit, men matte hon är hyvens för hon stekte flera bitar åt oss som inte följde med i den starka kryddblandningen, respetet finns på allt om mat för nästa fredag för er som får mail från dem en gång per vecka. Sen serverade hon jasminris till maten och jag gillar sånt där klibbigt ris så jag fick sånt oxå. Brorsan han ville inte ha någon mat igår kväll trots att vi fick fläskfilé, han blev matad men spottade ut köttbiten all värdens väg, den killen är bra bortskämd som inte ens äter filé. Nej, han är nog inte frisker, vill bara sova och om jag vill busa lite med honom så svär han högt åt mig. Matte säger att blir han inte bättre de närmaste dagarna så ska han till kossadoktorn.


Idag ska jag bara hålla koll på tvåbeningarna för jag har märkt att så fort jag tar en lur så är någon av dem borta, bara puts väck. Lite tassigt tycker jag att det är, smita när man sover som bäst, fast de är strax tebaks igen, hihi.


Attans jag har glömt att önska alla kompisar runt om i landet och utlandet en glad Alla Hjärtans dag. Så nu var det fixat, sånt där glömmer jag så lätt och matte den fisen kom heller inte ihåg det, hihi.



Taxkramisar.


 
 
Ludde

Ludde

14 februari 2011 15:10

Skönt att matten och hussen håller sig i närheten när det är så kallt. Nån måste ju elda brasa och nån måste ju fixa käket. Hoppas att Illerson piggar på sig och slipper träffa kossadoktorn... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

14 februari 2011 17:39

Glad Alla Hjärtans dag på er med!
Hoppas brorsan piggnar till snart så han slipper kossadoktorn.
Mumsig mat ni fick i helgen men oj vad ni har kallt hos er, tycker väldans synd om er.
Så snäll som jag är mot katterna är jag tyvärr inte mot alla hundar, till mattes förtret. Vissa behöver en ordentlig utskällning och särskilt om de inte vill snacka med mig!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

14 februari 2011 20:08

Fy attan vilken griskyla!
Här har det varit minus 22 som värst och det känns det,,,,,,,,,

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

14 februari 2011 23:44

Nämen fy för tusan va kallt ni har! Undrar om jag överhuvudtaget skulle gå ut då - tror inte det.
Hoppas brorsan blir bättre snart, för om han spottar ut fläskfile, då mår han nog inte så bra!
Attans god mat ni får, förresten.

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Freja

Freja

15 februari 2011 00:51

Ja oj, då har ni det lite kallare ja... Här är det "bara" minus 8 i snitt... Fast det är på termometern.
Husse hade en vän från umeå nere i helgen som inte kunde förstå hur det kan kännas kallare här än hemma hos honom. Svaret är, Hamnstad där det alltid blåser isvindar som biter sig fast från exakt alla håll =)
Fast gömmer man sig på bakgator är det faktiskt helt ok här! Lider med er!!!
Phalénepussar!!!

http://prinsessanfreja.blogspot.com

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

15 februari 2011 01:28

Fy fanken vilken griskyla, jag tycker att det är kallt när det är -18, jag ska aldrig gnälla mer...
Jag förstår att ni inte kan vara ute, det måste ju vara så att strålen fryser innan den träffar marken eller??
Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

Felix och Inga-Lill

15 februari 2011 11:00

Nä den hinner inte frysa för dels är den väldans varm strålen alltså och dels så är vi snabba som attan, hihi.

Taxkramisar.

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

15 februari 2011 20:55

Hu för sån griskyla :( Det borde vara förbjudet att vara så kallt ute :( Men sån kyla så längtar man verkligen till våren :)
Då tycker nog ni att vi haft vår hos oss då, för vi har haft runt -8 grader ute idag.

Men stackars brorsan som är dålig :( Om man till o med nobbar kött så mår man nog inte så bra :( Hälsa brorsan att han ska krya på sig :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards