Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Brorsan bättre!

Av Felix och Inga-Lill - 16 februari 2011 11:38

Det har inte hänt så mycket de sista dagarna, förutom att brorsan är friskare igen och äter det han får. Igår fick vi smarrigt käk, fiskisbullar mums va gott med mattes hemgjorda dillsås. Illerson älskar oxå såna bullar, konstifikt nog han som annars är så petig med mat. Han ville inte ha någon temla, så jag fick dela med matte, Lill-husse och  husse åt upp sina själva. Vi är ute i god tid med temlorna men det var husse som vart sugen men matte gillar inte köpetemlor, hon tycker att de är så torra med alldeles för lite vipsgrädde på.


Vermaturen har blivit bättre och håller sig runt 15 nattetid och 12 dagtid båda minus förstås. I alla fall mycke bättre än de minusar som va i helgen, det har slängt snö i två dagar nu men igår var det runt hörnet snö och väldans blåsigt, det var griskallt trots att vermaturen inte tyckte det.


Idag vet jag inte vad vi ska göra men det blir nog en dag i slöhetens tecken fast matte har sagt att hon ska valla snabeldraken och då är det bäst att dra in svansen för annars äter väl den rackarn upp den, hihi. Det är en bevärlig apparat, för ser man inte upp så slukar nog den rackran en stackars blanksleten tax, hihi. Illerson hälsar och taxar för alla goa kryapå hälsningarna.


Taxkramisar från en snöig Hillman.

 
 
Ludde

Ludde

16 februari 2011 12:27

Skönt att brorsan mår bättre. Nästan konstigt att ni överlever i den där kylan. Fiskbullar har jag inte stiftat bekantskap med, men jag vet att det finns några burkar i källaren... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

16 februari 2011 13:36

Fiskbullar det lät inte helt fel, ska ta och be Matte köpa hem så man får testa. Ska det vara naturella eller? Ja griskylan den verkar fortsätta hos oss, imorse var det ioförsig endast -29.6 och nu ca -24. Vi får verkligen hoppas att det blir varmare som ni säger. Vill ju en tur ut till stugan. För från och med nästa helg då blir det inte långa utflykter tror vi. Fast Lill Matte har lovat att hon ska åka iväg med oss någon gång. Nospussar från frysna brorsor i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

Felix och Inga-Lill

17 februari 2011 11:11

Ja, naturella i julbong, sen ska din matte göra en egen sås till. Matte säger att: smält smör eller margarin, tillsätt fiskbuljontärning och dill, blanda sen i vetemjöl, häll över buljongen och späd med mjölk till lagom tjocklek lite tjockare än vanligt för det blir alltid lite blött kvar på fiskbullarna. Tillsätt gärna en klick smör för att reda av såsen. Häll i fiskbullarna och värm dem. Servera kokt potatis och någon grönsak till.

Hoppsa att ni oxå får fiskbullar.

 
Aamor

Aamor

16 februari 2011 13:52

Så skönt att Illerson mår bättre. Det är nog för det inte är så fruktat kallt längre.
Den där snabelsaken är inte till att leka med, jag är inte rädd för min egen skull men jag är rädd om mina saker som kanske följer med!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

16 februari 2011 15:07

Vad skönt att höra att brorsan mår bättre igen. Tänk att ni har startat med temlorna redan. Nu blir jag och matte avis på er. Hemgjorda ska dom var. Det är absolut godast. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Rudi

Rudi

16 februari 2011 15:54

Det var bättre temperaturer det! Och så attans bra att brorsan mår bättre igen! Man blir ju så orolig när bloggisar mår pyton!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

16 februari 2011 21:00

Vad skönt att brorsan mår bättre :)

Ja snabeldraken ska man nog akta sig för, vet inte vad den kan sluka ;)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Kasper

Kasper

16 februari 2011 22:55

Hm - min matte gillar egentligen inte semlor överhuvudtaget. Synd, för jag hade gärna delat en med henne!
Så glada vi blir, jag och matte, att Illerson är bättre.
Den där draken gillar inte jag heller. Och katterna som är mindre än jag begär alltid att bli utsläppta. Blir stort hallaballoo här när matte släpper ut den. ;)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Freja

Freja

17 februari 2011 00:21

Ja de där maskinerna ska man akta sig för!!!
Husse brukar köpa något som heter wienersemlor som är massa dotte! Typ wienerbrödsbulle med grädde och mandelmssa.. det skulle ni testa kanske?
Phalénepussar!!!

http://prinsessanfreja.blogspot.com

Felix och Inga-Lill

17 februari 2011 11:14

Finns nog säkert på konditoriet i Sälen eller på fjället. Jag tror faktiskt att vi ätit något åt det hållet men det var vaniljkräm i stället för mandelmassa och sen var det hallon och vipsgrädde.

Taxkramisar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards