Mellan himmel och jord

Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

Smarrigt respet!

Av Felix och Inga-Lill - 1 mars 2011 11:48

Många har tydligen slickat sig om munnen då jag talade om sockerkaka med vit choklad, så här kommer respetet:


Sätt ugnen på 175 grader och grädda kakan i ca 35 min i nedre delen.

Smörj och bröa en form ca 2 l

75 g margarin smältes

3 ägg och 3 dl socker, vispas tills det tjocknar.

4 dl vetemjöl, 2,5 tsk bakpulver, blandas.

2 dl mjölk blandas med det smälta fettet.


Rör ned mjöl och fett blandat med mjölk växelvis, (vispa inte)

1 eller 1,5 vit choklad kaka (block går bra) hackas och blandas i smeten.



Hoppsa att ni har förstått, gottigt som bara den är det i alla fall och vit choklad är väl inte så farligt för hundar i alla fall inget som vi hört. Det är ju inte meningen att vi ska äta hela kakan själva utan att vi ska kunna få en smakbit eller två, hihi.


Idag har griskylan kommit åter med drygt 20 minusar, det var bara för att solen var framme igår som det blev så attans kallt. Just nu är det domba så man knappt ser ut men bara minus 6. Hoppsa att ni har det varmare runt om i vårt avlånga land och utland med för den delen.


Taxkramisar från er vän Hillman. 

 
 
Rudi

Rudi

1 mars 2011 15:05

Rena rama kokboken hos er ju! Det är bra, bara att sätta matten i arbete i köket då!
Synd om brorsorna att ni fått kylan tillbaka då! Ät er varma, är mitt tips!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

1 mars 2011 19:15

Tack för receptet, jag ska tvinga matte att baka den nån gång!
Nä vad jobbigt att ni fått tillbaka kylan. Vi har +1 just nu!

Ha de´

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

1 mars 2011 19:43

Orättvist att ni har sol!
Här är det bara grått och mulet, men bara ett par minus och nu ska det visst bli sol och varmt säjer matte

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

1 mars 2011 21:07

Det receptet måste nog prövas någon dag :) Eller kanske inte, om den är för god så räcker det väl inte gå 8 km promenader utan snarare 18 km ;)

Nej vädret verkar dom inte kunna dom som skriver prognosen :( Det verkar ju aldrig stämma. Vi skulle haft sol igår och idag men inte ens en liten gnutta har vi haft :(

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ludde

Ludde

1 mars 2011 22:43

Verkar vara riktigt smarrig kaka. Ska visa matten , så får vi se... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

1 mars 2011 23:59

Ni har ju tydligen överlevt den där vita chokladen i alla fall, så att SÅ farlig är tydligen inte en liten smakbit. :)

Hos mig har det bara varit någon enda ynka minusgrad idag, och ingen sol.
Så nu är nog värsta vintern över, och det tackar man ju för! :)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Freja

Freja

2 mars 2011 02:44

Det där verkar ju massa mycket Dotte!!! Ska se om jag lyckas tigga till mig bakkaka i helgen!!! Och ja det är klart er husse tycker ni är bästast!!! Ni ÄR ju världens bästa taxgrabbar ju!!! Nospussar

http://prinsessanfreja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felix och Inga-Lill - 24 december 2013 12:46

Hej alla goa vänner, förlåt att jag inte fick gång på matten men hon har varit så upptagen inte bara med julen utan med stickorna, det har blivit smått i släkten och matten stickar småa tröjor för glatta livet, hihi.   Vi (jag och tvåbeningarna) ...

Av Felix och Inga-Lill - 30 juni 2013 21:18

Bäst att göra detta nu medan matten hinner med och mår så pass att hon orkar skriva åt mig. Jag är jättelessen att jag inte fått läsa vad ni gjort men jag klarar inte det själv med mina tassar för knappebordet är liksom inte anpassat åt mig. Nu till ...

Av Felix och Inga-Lill - 3 april 2013 11:41

Matten har tagit sidomester från bloggeriet, men vi är i alla fall ut en snabbis så ni inte tror att vi kilat vidare. Här har varit som vanligt upp och ned, påsken hade vi främmat och då har inte matten tid att sitta i datore, nä då får den vackert v...

Av Felix och Inga-Lill - 13 mars 2013 11:53

Här är det upp och ner, mest ner tyvärr. För ibland har vi internet och ibland har vi inte-net, Lillhussen hittar inte felet så då är det nog Felias fel. Matten är fortfarande krasslig, av och till, jädrans snuva säger hon som aldrig ger sig, bara up...

Av Felix och Inga-Lill - 22 februari 2013 11:26

Igår blev det inget bloggande för jag, hussen och matten var inte hemma igår, vi var på resande tass och fot, hihi. Vi for iväg vid åttatiden på morgonen, det var meningen att vi skulle åka tidigare men det var så kalligt då, -28 grader, då sa matten...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Välkommen till gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards